וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהעיניים לצפון ולדרום: צה"ל מסיר את הכפפות ביהודה ושומרון - 3 מחבלים חוסלו מהאוויר

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 10:24

מאז פרוץ הלחימה חוסלו יותר מ-110 מחבלים בגזרת יהודה ושומרון, ויותר מ-1,100 מבוקשים נעצרו - בהם 780 פעילי חמאס. הלילה, תקף צה"ל מהאוויר חוליית חמושים בג'נין, כשבשלב זה דווח על 3 הרוגים

מטוס קרב סיכל חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד בג'נין/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי בהנהגת חמאס קיוו שבזמן שצה"ל יגיב למתקפה הרצחנית על יישוב הנגב המערבי, הערים בדרום ומוצבי הצבא סמוכי הגבול, יהיו אלו תשתיות הטרור ביהודה ושומרון שייצאו לסדרת פיגועים רצחניים באזור ובעומק שטח מדינת ישראל ויקשו על תפקודו של צה"ל.

פיקוד המרכז תוגבר בכוחות מילואים, העלה את רמת הכוננות, העביר את ההובלה במבצעים מורכבים לחטיבת כפיר ויחידת המסתערבים של משמר הגבול באיו"ש. מאז החלה המלחמה, יצאו כוחות צה"ל למבצע חטיבתי בג'נין, וסדרת מבצעים גדודיים באזור שכם, טול כרם, יריחו ושוב בגזרת ג'נין. בנוסף לכך שילב לראשונה מאז עשרים שנה מטוס קרב בתקיפות תשתיות טרור בלב ג'נין, והרחיב דרמטית את היקף השימוש בכלי טיס מאוישים מרחוק כדי לתקוף מחבלים חמושים שמסכנים את הכוחות בפעילות בדגש על הסמטאות, מחנות הפליטים והקסבאות.

נזקי תקיפת חיל האוויר בג'נין. Raneen Sawafta, רויטרס
נזקי תקיפת חיל האוויר בג'נין/רויטרס, Raneen Sawafta

מנתונים של צה"ל עולה כי מאז שהחלה המלחמה, ופיקוד המרכז פתח בסדרת המבצעים, נהרגו למעלה מ-110 מחבלים, ונעצרו יותר מ-1,100 מבוקשים, ביניהם 780 פעילי חמאס.

כאמור, הלילה (רביעי) פתח צה"ל במבצע בתוך ג'נין לטיפול הנדסי בתשתיות טרור, מעצר של מזכיר הפתח בג'נין עטא אבו רמילה, ותוך כדי הניסיונות לפגוע בכוחות הלוחמים, תקף חיל האוויר חוליות חמושים. בשלב הזה, דווח על הרג של שלושה מחבלים ופציעה של מחבלים נוספים באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully