וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה ניתקה את היחסי עם ישראל בשל המלחמה בעזה, צ'ילה וקולומביה מחזירות שגרירים

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 10:11

שלוש המדינות הדרום אמריקניות גינו בחריפות את ההתקפות על עזה, ותיארו אותן כ"פשעים נגד האנושות" ו"טבח" - מבלי להזכיר את מעשי הזוועות של חמאס. במשרד החוץ גינו בחריפות את בוליביה, שממשלה הקודם חידש את היחסים רק ב-2020: "כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן"

דו"צ: תיעוד מהתקיפות במהלך הלחימה במעוז החמאס במערב ג׳באליה שבצפון הרצועה 31.10.2023/דובר צה"ל

בוליביה הודיעה היום (שלישי) על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל בעקבות "הפשעים נגד האנושות" שהיא מבצעת לטענתה בהתקפותיה ברצועת עזה. היא המדינה הראשונה שנוקטת צעד כזה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. שעות לאחר מכן, הודיעו קולומביה וצ'ילה על החזרת השגרירים שלהן מישראל.

שלוש המדינות הדרום אמריקניות, שבהן שולטים ממשלי שמאל, גינו בחריפות את ההתקפות על עזה את הפגיעה באזרחים פלסטינים - מבלי שגינו את הטבח שביצע חמאס ביישובי הנגב המערבי, שבהם נרצחו כ-1,400 ישראלים. צ'ילה וקולומביה קראו להעברת סיוע הומניטרי לרצועה - שבה, לפי הרשויות של חמאס, נהרגו יותר מ-8,000 - והאשימו את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי.

משרד החוץ טרם הגיב על ההודעות שלהן.

בבוליביה, סגן שר החוץ, פרדי מאמני, הודיע כי ארצו "החליטה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל, תוך דחייה וגינוי למתקפה הצבאית הישראלית התוקפנית וחסרת הפרופורציה המתרחשת ברצועת עזה". הוא הוסיף כי בוליביה קוראת להפסקת אש ולסיום "המצור שמונע הכנסת מזון, מים ואלמנטים חיוניים אחרים לחיים". שרת החוץ הזמנית של בוליביה, מריה נלה פראדה, אמרה כי מסיבת העיתונאים כונסה "בהתייחסות לפשעים נגד האנושות המבוצעים ברצועת עזה נגד העם הפלסטיני".

היחסים בין ישראל לבוליביה חודשו ב-2020 תחת ממשלה הזמני של הנשיאה ג'נין אנייס, שהתמנתה לתפקיד לאחר הדחתו של הנשיא אבו מוראלס. מוראלס ניתק את היחסים עם ישראל ב-2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", והוא לחץ ברשתות החברתיות על הנשיא הנוכחי לואיס ארסה לגנות את ישראל ולהכריז עליה כמדינת טרור.

"אנו דוחים את פשעי המלחמה המבוצעים בעזה. אנו תומכים ביוזמות בינלאומיות להבטחת סיוע הומניטרי, בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר נשיא בוליביה לאחר שנפגש עם השגריר הפלסטיני אתמול.

בקולומביה, הנשיא גוסטבו פטרו אמר כי ההתקפות ברצועה הן "טבח של העם הפלסטיני", בעוד שנשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' אמר כי מדובר ב"ענישה קולקטיבית" של תושבי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully