וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד עוצבת הפלדה בקשר לפני הכניסה: "כוחותינו בדרום ישמידו את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו"

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 19:57

מפקד אוגדה 162 אמר ללוחמים עם הכניסה לרצועה כי הם לא יחזרו הביתה עד למילוי המשימה במלואה - השמדת ארגון הטרור חמאס. "נכה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה", אמר. "עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו - נועו למשימה, התקפה!"

בווידאו: דבריו של מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, בפקודת הכניסה להתקפה קרקעית בעזה/דובר צה"ל

מפקד עוצבת הפלדה איציק כהן אמר היום (שלישי) כי הכוחות בדרום לא ירפו עד שימוטטו את ארגון הטרור חמאס. "הלילה כוחות רבים של אוגדה 162 ופיקוד הדרום יצאו להשיג ולהשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו", הבהיר. "נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה".

"תחנות חושן כאן קודקוד", אמר המפקד בפתח דבריו ללוחמים עם הכניסה לשטחי הרצועה. "ב-7 באוקטובר, בבוקר יום השבת וחג שמחת תורה פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית ומתועבת נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים. לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו האויב פתח בו. עיניי העולם כולו נשואות אלינו, עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו".

כהן הצהיר כי הוא מתחייב להיות לצד הלוחמים בשדה הקרב, כתף אל כתף. "לא נשוב הביתה עד שלא נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה", המשיך. "תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה שלנו, אחד שתיים עלו מולי רגע לפקודות. אחד שתים אשרו. כאן אחד היישר, שתיים קודקוד - כאן שתיים. אחד שתיים כאן קודקוד שיהיה בהצלחה סומך עליכם, רשאים לחצות גב"ל, נועו למשימתכם. התקפה התקפה".

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 240 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זאת, תקף צה"ל יעדים בעזה, הטיל מצור על הרצועה, ומאפשר כניסה של סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח בלבד. עיקר המתקפות מכוונות לצפון הרצועה. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה, שלקח אחריות על הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully