וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר המתקפה: 20 ילדים נותרו ללא הורים ו-96 התייתמו מהורה אחד

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 15:22

המספרים הקשים של המתקפה האכזרית של חמאס הובלטו בדיון בוועדת הרווחה של הכנסת, שם ציינה נציגת משרד הרווחה כי 12 משפחות שונות נותרו ללא שני ההורים וב-47 משפחות התייתמו הילדים מהורה אחד. עוד עולה מנתונים: 18 צעירים בני 25-18 איבדו את הוריהם

20 ילדים נותרו ללא שני הורים ו-96 הורים התייתמו מהורה אחד. כך עולה מנתוני משרד הרווחה שהוצגו היום (שלישי) בדיון של ועדת העבודה והרווחה בנושא הטיפול ביתומי המלחמה. רקפת עצמון, הממונה על נושא היתומים במשרד הרווחה, סקרה בפני הוועדה את הנתונים העדכניים, שבהם מחזיק המשרד על אודות מספר הילדים שאיבדו את הוריהם במתקפה ב-7 באוקטובר.

על פי הנתונים, 20 ילדים מתחת לגיל 18 מ-12 משפחות שונות נותרו ללא שני הורים. עצמון הדגישה כי מספר זה כולל גם ילדים שהוריהם מוגדרים כחטופים או נעדרים, 96 ילדים נוספים מ-47 משפחות התייתמו מהורה אחד. כמו כן צוין כי 18 צעירים בני 25-18 איבדו את שני הוריהם במתקפה. עצמון ציינה כי הנתונים שהוצגו מתוכללים עם נתוני פיקוד העורף, משרד החינוך והביטוח הלאומי ואישרה כי נדרשות עדיין השלמות מול גורמים נוספים בהם משרד הבריאות "כדי לקבל תמונה מלאה". כמו כן ציינה כי הנתונים דינמיים ומתעדכנים כל הזמן אל מול הגורמים השונים.

איתי והדר ברדיצ'בסקי. אינסטגרם, צילום מסך
התאומים נותרו ללא הוריהם. איתי והדר ברדיצ'בסקי שנרצחו בעוטף עזה/צילום מסך, אינסטגרם

"מדינת ישראל לא התמודדה עם מצב כזה מיום הקמתה, לא במספרים וגם לא במהות. לא צריך להסביר את חשיבות הרגישות בכל הנוגע לטיפול באותם ילדים. כוועדה בכוונתנו ללוות את הגורמים האחראים על כך, לסייע ולעמוד לרשותם בכל צורך שיבוא לפתחם", אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ אלי דלל (הליכוד) הקריא מכתב שקיבל בנושא ובו נכתב בין היתר כי נתוני משרד הרווחה לא הוצלבו כראוי עם נתוני יתר הגורמים המחזיקים במידע על אודות ילדים שנותרו ללא הוריהם. עוד נכתב כי לא קיימת חלוקה מוסדרת בין הגופים הממשלתיים בנוגע לאחריות על הטיפול באותם קטינים וכי קיים ריבוי גורמים המטפלים בכל משפחה, מה שמעלה את הצורך בגורם המתאם בין כולם.

חברי הכנסת ישראל אייכלר ואלי דלל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
חברי הכנסת ישראל אייכלר ואלי דלל/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לפי עצמון, "התפיסה וההעדפה היא שמי שיטפל בילדים שאיבדו את שני הוריהם הם קודם כל בני משפחה וזה המצב כרגע. מתוך ה-12 המשפחות האלה הרוב כבר הגיעו להסכמה משפטית מי יטפל בילדים. לגבי מספר מצומצם של ילדים קיימת עדיין מחלקות. שירותי הרווחה מנסים לסייע להגיע להסכמה, אם לא יצליחו נצטרך להכריע במסגרת סמכותנו בחוק. אצל כל הילדים מתחת לגיל 18 כבר היה עובד סוציאלי. אנחנו בקשר איתם, בוחנים את הצרכים, בודקים איך אפשר להסדיר ולסייע וחלק כבר התחילו מערך טיפולי. כדי לא להציף את המשפחות שחלקן הגדול עברו בעצמן טראומה, הוחלט שיהיה לכל משפחה גורם מתכלל אחד שילווה אותה, יסייע ויקשר אותה לכל גורמי המקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully