וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר כינה שופטים "אויבים מבית", הרשות השופטת גינתה: "רואים בחומרה"

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 14:38

השר לביטחון לאומי מתח ביקורת על החלטות השופטים ערפאת טאהא ואחסאן כנעאן לשחרר ממעצר מי שתמכו בטרור. היום פרסמה הרשות השופטת גיבוי לשופטים: "מצופה היה שאנשי ציבור בכירים יפעלו למיתון השיח". בן גביר הגיב: "מציע שיקראו שופטים לסדר במקום לחנך"

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

הרשות השופטת פרסמה היום (שלישי) הודעת גינוי להתבטאויות של פוליטיקאים נגד שופטים. בין היתר הגינוי כוון לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיצא נגד החלטת השופטים ערפאת טאהא ואחסאן כנעאן לשחרר חשודים בהסתה לטרור וכתב בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה לשחרר: "כך נראים אויבים מבית". בעקבות דבריו של בן גביר תוגברה האבטחה של השופט טאהא.

הציוץ של בן גביר על שחרור מאיסה עבד אלהאדי

"בימים האחרונים פורסמו התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם", נכתב בהודעת הרשות השופטת. "אנו רואים בחומרה התבטאויות אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהתבטאויות אלו מושמעות מפי אנשי ציבור בכירים, אשר דווקא בעיתות אלה מצופה היה שיפעלו למיתון השיח. שופטי ישראל פוסקים בהתאם לדין, לנסיבות המקרה וחומר הראיות המונח לפניהם וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, ללא מורא וללא משוא פנים, בעיתות חירום כמו גם בימי שגרה".

לכך הגיב בן גביר: "אני מציע שברשות השופטת יתמקדו בלקרוא לסדר שופטים שמגלים אמפתיה לתומכי טרור במקום לנסות לחנך נבחרי ציבור".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הציוץ של בן גביר על שחרור יואב בר

לאחר החלטתו של השופט טאהא מבית המשפט המחוזי בנצרת לשחרר את השחקנית מאיסה עבד אל האדי, שנגדה הוגש השבוע כתב אישום בגין בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו: "משטרת ישראל מיד פעלה בנחישות לעצור, אבל כל זה לא סיפק את השופט ערפאת טאהט שהורה לשחררה כי לדבריו 'ספק רב אם יש בפרסום הפוסטים עבירה פלילית'. כך נראים אויבים מבית. בושה".

אתמול מתח בן גביר ביקורת על החלטת השופט אחסאן כנעאן לשחרר את יואב בר, שבביתו נמצאו כרזות, שלטים וחומרי הסתה. "המשטרה עצרה אותו וטענה בפני בית המשפט שבר חשוד בעבירה של 'התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור'. כל זה לא הספיק לשופט אחסאן כנעאן שהחליט לשחררו בעת מלחמה. כך נראים אויבים מבית. בושה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, תקף את בן גביר. "השתלחותו הפרועה של בן גביר בשופטים וברשות השופטת בעיצומה של מלחמה ראויה לכל גינוי. למרבה הצער, דבריו חסרי האחריות ישמשו כלי נשק בידיהם של שונאי ישראל בשעת מלחמה. עצמאות מערכת המשפט הישראלית היא השכפ"ץ שלנו והיא זו המאפשרת לנו את חופש הפעולה הבינלואמי ומסייעת לנו להשבת החטופים הביתה. דבריו של בן גביר מסכלים את המאמצים הבינלאומיים וראוי שיחדול ויירתם למאמץ הלאומי להשבת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully