וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציורים של מגן דוד רוססו על בתים בפריז: "מעשים מתועבים"

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 14:07

על כמה מבנים בבירת צרפת התגלו ציורים של הסמל היהודי, על רקע הזינוק בתקריות האנטישמיות במדינה מאז פרוץ המלחמה נגד חמאס. סגן ראש העיר: "נפעל במהירות כדי להסיר את התיוגים הדוחים האלו"

מגן דוד על בית בפריז, צרפת, אוקטובר 2023. טוויטר, צילום מסך
ציורים של מגן דוד על בניין בפריז/צילום מסך, טוויטר

כמה מבנים בפריז רוססו בימים האחרונים עם ציורים של מגן דוד, ברקע הזינוק בתקריות האנטישמיות בצרפת מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. הריסוס של מגני הדוד זכה לגינויים חריפים מצד הרשויות.

אנטואן גילו, סגן ראש עיריית פריז, גינה את "המעשים המתועבים והבלתי נסבלים". "שירותי העירייה יפעלו במהירות האפשרית כדי להסיר את התיוגים הדוחים הללו", הוסיף בפוסט שפרסם ב-X.

בנוסף לכך, בערוץ הטלוויזיה BFM דווח כי לפחות שלושה בתי ספר יהודיים באזור פריז קיבלו אתמול איומים, כמו גם בתי כנסת ועסקים כשרים במחוז. צרפת הגבירה את האבטחה סביב מוסדות יהודיים וישראליים במדינה, שבה חיות הקהילות היהודיות והמוסלמיות הגדולות ביותר באירופה.

בתקרית אחרת היום, אישה נורתה ונפצעה אנושות בתחנת מטרו בעיר, בעקבות דיווחים של נוסעים על התנהגות מאיימת מצדה. לפי דיווחים בצרפת, התנהגותה של האישה - שעטתה כיסוי פנים מלא - העלתה חשש שהיא מתכננת פיגוע טרור. המשטרה אמרה כי התחנה פונתה בעקבות התקרית.

בשבועות האחרונים נרשמו הפגנות פרו-פלסטיניות גדולות בערים מרכזיות באירופה, ובמהלכן נשמעו גם קריאות תמיכה בחמאס וסיסמאות אנטישמיות. אתמול אמר גורם רשמי באיחוד האירופי כי האנטישמיות ביבשת "מושרשת היטב בחברה" ומערערת על היסודות שעליהם קם האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully