וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ביום ה-25 למלחמה: משרדי הממשלה זורקים אחריות על הטיפול במפונים

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 11:41

מי אחראי לטפל במפונים בבתי המלון? תלוי את מי שואלים. משרד התיירות: "מ-2 בנובמבר נהיה אחראים על השירותים מול המלונות". במקביל, בממשלה הסירו מרשות החירום הלאומית את הטיפול בשהיית מפונים, והשאירו אותו רק בקליטתם. מבקר המדינה לוואלה!: "אין מקום למאבק כוחות"

בווידאו: מבקר המדינה אחרי סיור בצפון קובע כי הממשלה נכשלת בטיפול בעורף/מערכת וואלה!

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שב ומותח ביקורת חריפה על טיפול הממשלה במפוני תושבי עוטף עזה ותושבי קו העימות בצפון. "הסוגיה נוגעת בדיוק בנקודה שבה נגע מבקר המדינה אנגלמן בסיור בטבריה אתמול: חוסר סדר בקרב משרדי הממשלה בטיפול בעורף, דבר שמביא לכישלון בטיפול באזרחי ישראל", נמסר ממשרד המבקר לוואלה!. "מסיבה זו, המבקר אמר כי היעדר פרויקטור בשבוע הרביעי למלחמה, בנסיבות שבהן מאות אלפים מתושבי יישובי הדרום והצפון פונו מבתיהם - הינם כשל ותקלה משמעותיים שאין תירוץ שיוכל להצדיקם".

דבריו החריפים של המבקר נאמרו יממה לאחר שהוא מתח ביקורת על טיפול הממשלה במפונים מהעוטף וקו העימות. הדברים נאמרו במסגרת סיור שערך המבקר בבתי מלון בטבריה ובמועצה האזורית עמק הירדן עם מפונים משדרות, משלומי, משומרה, מתקומה, מדפנה, ממלכיה ומעירון.

משפחות שפונו מבתיהן בעוטף עזה , שפיים, 9 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
משפחות שפונו בשפיים/שלומי גבאי

המבקר שמע את טענות המפונים בעיקר ביחס לאי הוודאות הכלכלית בהיעדר תוכנית כלכלית לעורף, להיעדר מסגרות חינוך לנוער ולצרכים מיידים שאינם מקבלים מענה בתחום בריאות הנפש.
בנוסף לדבריו של המבקר, לוואלה! נודע כי לפני יומיים קיבלה הממשלה החלטה להסיר מרח"ל - רשות החירום הלאומית - את הטיפול בשהיית המפונים מתושבי העוטף וקו העימות בצפון ולהותיר בידיה רק את הטיפול בקליטתם. במענה לפניית וואלה! הגיבו ברח"ל: "אין שום שינוי באחריות של הרשות החירום הלאומית מתחילת המלחמה ובכלל".

עם זאת, גורם בממשלה הבהיר כי מי שאחראי על שהיית המפונים בבתי מלון הוא משרד התיירות אך כאשר פנינו למשרד התיירות בשאלה מי אחראי על שהיית המפונים בבתי מלון נמסר מהמשרד: "משרד התיירות לא אחראי על כל היישובים. החל מ-2.11 משרד התיירות יהיה אחראי על שהיית המפונים במלונות בכל הקשור לשירות מול המלון: תזונה, סדינים מגבות וכדומה. באשר לחינוך, בריאות ורווחה אחראים המשרדים הרלוונטיים".

מבקר המדינה עם מפונים באילת. ללא, אתר רשמי
מבקר המדינה עם מפונים באילת/אתר רשמי, ללא

מתשובת משרד התיירות עולה כי כרגע לא ברור לחלוטין מי אחראי על שהיית המפונים מבתי המלון זאת עד ל-2.11 וכי כל משרד אחראי על התחום שלו כגון, משרד הבריאות על שירותי הבריאות שלהם זכאים התושבים בבתי הארחה, ועל שירותי החינוך אחראי משרד החינוך.

באשר לזריקת האחריות הגיב המבקר אנגלמן לוואלה!: "גם כעת נדגיש כי אין מקום למאבקי כוח בעת הזו בין גופי הממשלה השונים. על ראש הממשלה והשרים להיכנס באופן בהול לעובי הקורה ולפתור את הבעיות מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully