וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת בחירות נקיה, תרתי משמע

4.1.2001 / 10:47

מע"צ והמשרד לאיכות הסביבה יחלו ביום ראשון לאכוף את חוקי השילוט של תעמולת הבחירות, בניסיון נואש לשמור למנוע זיהום סביבתי; ברק ושרון יואשמו אישית במקרה של הפרת החוק

מאת גלי סימן-טוב

החל מיום ראשון הקרוב, יחלו מע"צ והמשרד לאיכות הסביבה באכיפה מחמירה על שילוט תעמולת הבחירות שיתפרסמו בניגוד לחוק הבחירות (דרכי פעולה) ולחוק השילוט.

על-פי חוק הבחירות, הדבקת מודעות וכתובות של תעמולת בחירות תעשה רק על לוחות פרסום שנועדו לכך, ולא על מבנים, גדרות וכבישים. חוק השילוט אוסר התקנת שלטים בדרכים בין-עירוניות, בין היתר גם על גבי גשרים.

האחריות הפלילית על עבירה זו מוטלת, לפי חוק השילוט על המפלגה שהיא בעלת השלט, ועל מי שהינו מנהל פעיל או האחראי על הצבתם של השלטים. על פי חוק הבחירות, מי שתוכן המודעה מתייחס אליו הוא הנשוא באחריות לעברה - מכאן שהמועמדים לראשות הממשלה אהוד ברק ואריאל שרון יהיו אלו שיאלצו לשאת באחריות הפלילית.

נציגי המפלגות וראשי מטות ההסברה של המועמדים לבחירות, ח"כ אלי גולדשמיט (עבודה), וח"כ מאיר שיטרית (ליכוד), הגיעו להסכמה כי יעשו כל שביכולתם לשמור על חוק הבחירות, ולהבטיח כי מודעות תעמולת הבחירות יודבקו אך ורק על לוחות הפרסום שנועדו לכך. אך למעשה החלטתו של השופט מיכאל חשין, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא מותירה למועמדים ברירה מכיוון שכל שלט שיתלה שלא כחוק יורד על-ידי מע"צ, שבשיתוף עם המשרד לאיכות הסביבה יגיש תלונה מידית לוועדת הבחירות. התלונות יתבררו באופן מידי ובסמכותו של השופט חשין לקנוס את המועמדים בסכומים גבוהים, במטרה לשמור על מערכת בחירות נקיה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully