וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצחו במיטתם: חיילים רוסים הרגו תשעה בני משפחה בעיירה כבושה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 16:37

שני חיילים נעצרו על ידי הצבא הרוסי בחשד שטבחו במשפחה שלמה, שלפי הדיווחים סירבה לתת להם את ביתה בוולנובחה הכבושה. אוקראינה פתחה בחקירה משלה: "ידיהם המגואלות בדם של הרוסים היו מעורבות"

עשרות הרוגים בהתקפה רוסית על כפר במזרח אוקראינה/רשויות התביעה במחוז חרקוב

רשויות הכיבוש הרוסיות במזרח אוקראינה עצרו שני חיילים בחשד שרצחו תשעה בני משפחה, בהם שני ילדים. לפי ההודעה, החיילים היו מאזור במזרח הרחוק של רוסיה שחתמו על חוזי שירות מול משרד ההגנה. לפי החשד, הטבח בבני המשפחה היה חלק מ"סכסוך אישי" ביניהם.

רצח המשפחה התרחש בוולנובחה, עיר תעשייה השוכנת בין דונייצק לבין מליטופול הכבושות בידי הכוחות הרוסיים. לפי דיווחים ברוסיה, הרוצחים השתמשו במכונות ירייה עם משתיקי קול כדי להרוג את המשפחה במהלך הלילה. ברשתות החברתיות הופצו תמונות שבהן נראות גופות מגואלות בדם ומלאות קליעים מוטלות במיטות, חלקן עדיין מחובקות.

במקביל, אוקראינה הודיעה שהיא פותחת בחקירה משלה. נציב זכויות האדם שלה, דמיטרו לובינץ, אמר אתמול כי "ידיהם המגואלות בדם של הרוסים היו מעורבות" בהרג המשפחה. "על פי מידע ראשוני, הכובשים הרגו את כל משפחת קפקאנץ, שחגגה יום הולדת וסירבה למסור את ביתה לכובשים מצ'צ'ניה", כתב בטלגרם.

משרד התובע של דונייצק שבשליטת אוקראינה, שציטט מידע ראשוני מהחקירה, אמר כי התוקפים שהיו במדי צבא ירו למוות במשפחה לאחר שדרישתם לפנות את הבית נדחתה. לדבריו, הילדים שהיו בין הקורבנות היו בני תשע וחמש.

אסטרה, ערוץ חדשות רוסי בטלגרם, ציטט את שכניהם של הקורבנות שהאשימו את הצבא הרוסי ברצח. "כל השכנים אומרים שהרוצחים היו בצבא. כולנו מפחדים", אמר אחד השכנים לאסטרה. באזה, ערוץ טלגרם רוסי נוסף, דיווח כי לבני הבית היה "סכסוך עם גברים לא מזוהים שלבשו בגדי צבא ללא סמלים".

בני משפחה שנרצחו על ידי חיילים רוסים במזרח אוקראינה, 30 באוקטובר 2023. טוויטר, צילום מסך
גופותיהם של כמה מבני המשפחה שנרצחו בביתם/צילום מסך, טוויטר

וולנובחה נכבשה על ידי הכוחות הרוסיים שבועות ספורים לאחר תחילת הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, ורוב העיירה נהרסה מאז. הטבח מגיע במקביל להמשך הלחימה העזה בין הכוחות הרוסיים והאוקראיניים לאורך קווי החזית במזרח ובדרום.

קייב פתחה במתקפת הנגד שלה ביוני, בניסיון לפצל לשניים את כוחות הכיבוש הרוסיים במחזות חרסון וזפוריז'יה הדרומיים, ובכך להקשות על האספקה שלהם. עם זאת, ההתקדמות האוקראינית עד כה היא איטית ומדממת בשל הקושי לעבור את הביצורים שהקימו הכוחות הרוסיים במשך חודשים.

בניסיון לקחת לידיה את היוזמה לקראת החורף, רוסיה פתחה בשבועות האחרונים במתקפות משלה בסמוך לעיר האסטרטגית אבדייבקה שבמחוז דונייצק, ולקופיאנסק שבמחוז חרקוב בצפון-מזרח המדינה. צבא אוקראינה טוען כי כל המתקפות של מוסקבה כשלו, ודיווח על אבדות רוסיות כבדות סביב אבדייבקה, המובילה לעיר דונייצק שבשליטת רוסיה.

ההישגים המועטים של הכוחות האוקראיניים בשטח עלולים להחליש את התמיכה המערב בקייב, שנשחקת ככל שהמלחמה מתארכת. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רוצה להעביר לאוקראינה חבילת סיוע חדשה ומשמעותית, אך חלקים במפלגה הרפובליקנית מתנגדים לכך ותוקעים את המהלך בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully