וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרוץ המלחמה: עלייה של 20% בתרופות הרגעה וכדורי שינה לילדים

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 17:54

23 ימים לאחר השבת השחורה, וסימני הלחץ בקרב הישראלים עדיין ניכרים. במאוחדת מדווחים על עלייה של 30% ברכישת תרופות פסיכיאטריות והרגעה: "העלייה נובעת גם מהצורך של אנשים לאגור תרופות, למרות שאין מחסור". במשרד הבריאות מזהירים משימוש בקנאביס: "עלול להזיק"

23 ימים לאחר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, סימני הלחץ והחרדה בקרב הישראלים עדיין ניכרים. מנתוני אגף הרוקחות בקופת חולים מאוחדת עולה כי נרשמה עלייה של 30% ברכישת תרופות פסיכיאטריות, תרופות הרגעה וכדורי שינה. בקרב ילדים ונערים עד גיל 18, נרשמה עלייה של 20% במרשמים אלו בשלושה השבועות האחרונים.

שרון אלמקייס, מנהלת אגף רוקחות במאוחדת, מסבירה כי העלייה נובעת מכמה סיבות: "בימים אלו, בהם אנשים נמצאים במתח וחרדה בעקבות המצב הביטחוני, ישנה עלייה כלל ארצית בהיקף רכישת תרופות פסיכיאטריות, תרופות הרגעה וכדורי שינה העומדת על כ- 30%. חשוב להדגיש שהעלייה בביקוש וברכישה לא נובעת רק מהעלייה בצריכה, אלא גם מהרצון של אנשים לאגור תרופות ולהצטייד מתוך חשש למחסור עתידי בתרופות, למרות שאין חשש למחסור או קושי שלנו לעמוד בביקושים".

בעקבות הביקושים הגוברים, במשרד הבריאות מדגישים כי שימוש בתרופות יכול לסייע לפעמים לתסמינים של חרדה, במיוחד בשלב האקוטי. חשוב להיזהר משימוש מיותר בתרופות ללא התייעצות עם רופא, ויש להימנע משימוש באלכוהול או קנביס שעלולים להזיק.

אריזות של תרופות וכדורים. ShutterStock
, במשרד הבריאות מדגישים כי שימוש בתרופות יכול לסייע לפעמים לתסמינים של חרדה/ShutterStock

פרופ' איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה מסביר: "כחלק מתגובה נורמלית בשבועות הראשונים לאחר טראומה אנו עדים לתסמינים שונים המהווים תגובה למצב החריג, וברוב המצבים התסמינים הם בני חלוף. עיקר הטיפול במצבים האלה הוא גיוס כוחות הנפש ותמיכה של הסביבה הקרובה, באופן הגורם לתסמינים לדעוך בהדרגה. ככל שישנם תסמינים שפוגעים בתפקוד, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע".

מנגד במשרד הבריאות מזהירים משימוש בקנאביס בתקופה זו: "אנו מדגישים כי שימוש בקנאביס לא הוכח כיעיל לטיפול בשלב החריף לאחר הטראומה, ואף עלול להזיק, ועל כן אינו מומלץ. טיפול בקנאביס מתאים רק במצבים הכרוניים ורק לאחר כישלון חלקי או מלא של טיפולים בשיחה או טיפולים תרופתיים מבוססי מחקר".

גם בקופת חולים מכבי מדווחים על יותר מ-2,100 פניות שהתקבלו עד כה למוקד התמיכה הנפשית - מספר גבוה יותר ממספר הפניות שהתקבלו בכל מבצע צוק איתן בקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully