וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למשטרת חיפה - החשוד בהסתה שוחרר ללא תנאי

30.10.2023 / 15:01

פעיל שמאל פרו פלסטיני מוכר נעצר לאחר שבביתו נמצא "חומר רב החשוד כחומרי הסתה כמו כרזות, שלטים ומדיות העוסקות באסירים ביטחוניים ובאירגוני טרור", אולם בית המשפט הורה לשחררו מכיוון שאחזקת חומרים אלה בבית אינה עבירה על החוק

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (שני) ללא תנאי את יואב בר, פעיל שמאל פרו פלסטיני, שהמשטרה עצרה אתמול בביתו בחשד לאחזקת חומרי הסתה. זאת, לדברי המשטרה, במסגרת "המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור".

אלא שהשופט אחסאן כנעאן קיבל את עמדתו הנחרצת של עוה"ד חסן ג'בארין שייצג את בר מטעם "עדאלה" יחד עם עו"ד מאיסאנה מוראני, וקבע כי העבירה שייחסה המשטרה לבר דורשת שההתנהגות תהיה במקום ציבורי ואילו את החומרים תפסה המשטרה בביתו.

המשטרה טענה אמש כי בר, "פעיל מרכזי במחאות התומכות ומזדהות עם החמאס", נעצר בחשד ל"הסתה והזדהות עם ארגון טרור" והוא הובא היום לביהמ"ש לאחר שבחיפוש בביתו בשכונת חליסה איתרו ותפסו השוטרים "חומר רב החשוד כחומרי הסתה כמו כרזות, שלטים ומדיות העוסקות באסירים ביטחוניים ובאירגוני טרור". היום טענה המשטרה בפני בית המשפט שבר חשוד בכלל בעבירה של "התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".

חומרי ההסתה שנמצאו בביתו של יואב בר. יואב איתיאל
חומרי ההסתה שנמצאו בביתו של יואב בר/יואב איתיאל

בר, תושב חיפה בן 68 הוא מתכנת מחשבים מומחה בתחום המחשוב הרפואי, והוא מוכר מזה שנים ארוכות כמשתתף קבוע בהפגנות ערבים בעיר, כשלעיתים כפייה כרוכה על צווארו ולרוב כשהוא נושא דגל פלסטין או שלט תמיכה או גינוי בעניינה של המחאה. הוא אינו מסתיר את עמדותיו, או את השלטים שלרוב הוא מכין במו ידיו. בהפגנה שנערכה במושבה הגרמנית בעיר לאחר הטבח הרצחני של חמאס בישובי הדרום ב-7.10, הוא אחז בשלט קטן עליו היתה קריאה לעצור את המתקפה על עזה. הוא נעצר אז עם עוד חמישה משתתפים אבל הוא כמו גם שאר העצורים שוחררו למחרת בבית המשפט.

אתמול הגיעה המשטרה לביתו ומקורביו אומרים שהשוטרים שסרקו את הבית עברו ביסודיות על תכולתו וערכו חיפוש אינטנסיבי, במיוחד במחסן שהכיל צילומים, עלונים, ספרים, פוסטרים ודגלים משנות השמונים - שמבחינתו של בר שימש לו כארכיון לפעילויות שונות. מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים ובאלו המשבחים מעשים אלו - שומרים על הבית, מנצחים יחד בחזית"

עו״ד חסן ג׳בארין. יואב איתיאל
מדובר במעצר ״קפקאי ולא חוקי, שערורייתי ולא אנושי". עו"ד חסן ג׳בארין/יואב איתיאל

בחקירתו ענה בר לשאלת החוקרים וטען שאינו תומך בחמאס. לדברי סנגורו, עו"ד חסן ג'בארין שייצג אותו מטעם עדאלה, הוא סירב לענות רק על שאלות "פוליטיות", כגון "מה עמדתך לגבי המלחמה?". נציג תחנת חיפה רס"ב אדי קנטרוביץ אמר כי עצם החזקת החומרים היא העבירה אולם הסנגור טען בלהט כי מדובר במעצר "קפקאי ולא חוקי", ובהתחשב כי בר הסובל מבעיות בריאות אושפז בבית חולים אחר מעצרו, הוא גם "שערורייתי ולא אנושי" והוא מתכוון לדרוש פיצויים בגין המעצר הלא חוקי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בעקבות הפרסום: "החלטת השופט אחסאן כנעאן לשחרר את יואב בר, פעיל פרו פלסטיני, ללא תנאים, חמורה ואינה מתקבלת על הדעת. בית המשפט צריך להחמיר עם מסיתים, רק ביד קשה נגד תומכי טרור נוכל למגר את התופעה הזו. מעריך את העבודה המאומצת של המשטרה וצוות הסתות ברשת שפועלים ללא הרף כנגד המסיתים ברשתות החברתיות ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully