וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 עורכי דין מרחבי העולם קראו לצלב האדום: "להציל את החטופים"

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 14:04

עורכי דין מרחבי העולם חתמו על מכתב, שאורגן על ידי ארגון זכויות האדם הישראלי, "שורת הדין", ודורש מהצלב האדום לנקוט פעולה מיידית בנושא החטופים. במכתב נטען כי הצלב האדום חוזר על טעויות שהודה שביצע גם בזמן השואה. "זה הרגע בו תיקבע הרלוונטיות של הצלב האדום"

החטופות יהודית ונטלי רענן ששוחררו משבי חמאס/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יותר מ-1,500 עורכי דין מרחבי העולם חתמו על מכתב שנמסר היום (שני) לצלב האדום הבינלאומי (ICRC) בדרישה לפעול באופן מיידי לשמירה על חייהם וביטחונם של הישראלים שנחטפו ומוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס.

המכתב, שאורגן על ידי ארגון זכויות האדם הישראלי, "שורת הדין", דורש מהצלב האדום, שבסיסו בז'נבה, לנקוט בפעולה מיידית בנושא החטופים. כמו כן, מאשים המכתב את הסוכנות הבינלאומית בביצוע פעולות שטחיות בלבד בנושא עד כה. במכתב נטען, כי "מאז פרוץ אירועי ה-7 באוקטובר, הצלב האדום לא מילא את חובותיו לדרוש לראות את בני הערובה, להבטיח את הטיפול ההומניטרי בהם, ולדאוג לשחרורם המיידי"

אנשי הצלב האדום מפני גופה של נציג בלשכת התובע הכללי שירה במפגינים בעיר קאלי, קולומביה, 28 במאי 2021. רויטרס
אנשי הצלב האדום מפני גופה של נציג בלשכת התובע הכללי שירה במפגינים בעיר קאלי, קולומביה, 28 במאי 2021/רויטרס

בנוסף, במכתב מספקים עורכי הדין השוואה מצמררת בין האדישות האכזרית שהצלב האדום נהג בה במהלך השואה לבין התנהלותו במשבר הנוכחי בנוגע לבני הערובה הישראלים בעזה. 1,500 עורכי הדין הסכימו כי טעויות שהצלב האדום הודה שעשה במהלך השואה, דומות באופן מדאיג לטעויות שהוא עושה כיום. "בנסיונכם הנואש להיראות 'נטולי פניות', אתם עושים את המינימום ההכרחי. אתם מוציאים הצהרות חלולות, משרתים מדיניות של לעבור בין הטיפות. אתם פסיביים. אתם 'ניטרליים'. אתם בוחרים לא 'לסכן' את הקשרים שלכם עם ארגון הטרור הנאצי, ושאר ישויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, למען יהודים חפים מפשע", מסר המכתב.

המכתב מאשים בחריפות את הצלב האדום ביחס מוטה לישראל וביישום סטנדרטים כפולים כלפי המדינה היהודית. "האירוניה העצובה היא שישראל עושה מאמצים יוצאי דופן וחסרי תקדים כדי לשמור על חייהם של אזרחים עזה, בעוד חמאס מאלץ אותם להיות מגנים אנושיים ובשר תותחים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר. שורת הדין, אתר רשמי
"הצלב האדום כבר דקר את העם היהודי בגב פעם אחת"/אתר רשמי, שורת הדין

המכתב מסתיים בדרישה שהצלב האדום ינקוט לאלתר פעולות נחרצות כדי להבטיח את שחרור החטופים, ועד לשחרורם, ינקוט בפעולות שונות על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם. בין הפעולות האפשריות, ציינו ספירה יסודית של החטופים, ביקור אצל בני הערובה, הבטחה שכל שבוי פצוע יקבל טיפול רפואי הולם, הקפדה על אספקה נאותה של מזון ולבוש, ועוד.

"אלה הרגעים בהם תיקבע הרלוונטיות של הצלב האדום", אומרת ניצנה דרשן-לייטנר, מייסדת ונשיאת שורת הדין. "הצלב האדום כבר דקר את העם היהודי בגב פעם אחת, ועד כה נראה שהוא עושה את אותו הדבר שוב. אם יבחר להצטרף למקהלת הארגונים האנטישמיים הדוגלים בארגון טרור נתעב כמו חמאס, שביצע זוועות נגד יהודים שלא נראו מאז השואה, ומחליט לנטוש את מדינת ישראל בימיה האפלים והפגיעים ביותר, יש לגרשם מישראל לנצח. הצלב האדום חושף לעיני כל מה האג'נדה האמיתית שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully