וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אש, בתוך הרצועה: מאחורי החיפוש המורכב אחר הנעדרים

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 12:32

צוותי חשיבה שפועלים בכל שעות היממה מנסים לאתר כל קצה חוט שיעזור לפענח מה אירוע לנעדרים שלא ידוע מה עלה בגורלם. בעקבות הדיונים, אחת לכמה ימים נכנסים כוחות לעומק השטח הפלסטיני: "אנחנו חוקרים בשטח, בכלי רכב מפויחים, ממש באדמה, כדי להביא עוד פרט"

בווידאו: משפחות החטופים אחרי הפגישה עם הרצוג/צילום: רוני כנפו

תוך כדי התמרון הקרקעי של צה"ל לעומק רצועת עזה, ובמקביל לניסיונות להתניע משא ומתן לשחרור החטופים, יחידות שונות מנסות לאתר בגבול מידע על נעדרים.

היום ה-24 למלחמה - כל העדכונים

גורמי צבא סיפרו לוואלה! כי צוותי חשיבה - שכוללים כוחות מיחידת השו"ן (שבויים ונעדרים), בעיקר חיילי מילואים, ונציגים מיחידות אמ"ן השונות, בדגש על מומחים לניתוח שטח מיחידת 9900 - פועלים יחד במשמרות בכל שעות היממה כדי למצוא קצה חוט שיסייע לפענח מה עלה בגורלם של הנעדרים. הצוותים חוקרים מה שהתחולל בשבת באזור הגבול, ומדי כמה ימים מורים על יצירה לפעולות בשטח במטרה לאתר עוד פיסות מידע מתוך השטח הפלסטיני.

"חשוב לנו שהמשפחות ידעו שיש כוחות במילואים ובסדיר שמחרפים נפשם בשטח מול איום צליפה, נ"ט, פצצות מרגמה ומטענים כדי להגיע לחקר האמת, להביא עוד פריט מהשטח שאולי הוא זה שיעזור להבין מה קרה", אמר גורם צבאי בפיקוד הדרום, "הפעולות הן מסוכנות מאוד ולכן אנחנו משתדלים להגיע בכוח חזק מאוד לנקודות שעליהן יש מידע או הערכה כי נמצאים בהם פריטים שיכולים לסייע או שדורשים סריקה מיוחדת".

הרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה.  29 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, אתמול/דובר צה"ל

"זה דורש מאתנו חוסן מנטלי", הוסיף הגורם הצבאי, "המראות היו קשים. אנחנו ממש חוקרים בשטח, בכלי רכב מפויחים, ממש באדמה, ומנסים לאתר אפילו חלקים קטנים. זה אזור לחימה ועדיין אנחנו לא מהססים. זו משימה מהמעלה הראשונה וככל שיגיע מידע או תובנות מהקריה, אנחנו נבצע את כל מה שצריך כדי להביא לקבורה בישראל את החללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully