וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: נסראללה עשוי להפתיע את ישראל מלבנון - יש לו מחויבות לאיראן

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 13:52

האם חיזבאללה מאותת על הפתעה מתקרבת בגבול לבנון או מוטיבציה להרחיב את ההסלמה? למעלה מ-100,000 לבנונים נטשו את דרום לבנון ונעו לכיוון ביירות

בווידאו: תיעוד מתקיפת מטרות חיזבאללה בשטח לבנון/צילום: דוברות צה"ל

ברקע המערכה המוגבלת בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, במהלכה נהרגו למעלה מחמישים פעילי חיזבאללה מאש צה"ל, לפני או אחרי ששיגרו טילי נ"ט או פצצות מרגמה לעבר ישראל, החלה בימים האחרונים נהירה מוגברת של תושבים לבנונים מהכפרים בדרום לבנון לאזור ביירות והסביבה.

הלבנונים מהכפרים הסונים, הנוצרים אך גם השיעים, יוצאים מהכפרים שלהם, שחלקם הפכו לשוממים כשכפרים התרוקנו באופן משמעותי. כאמור, חוליות הנ"ט והכוחות המסייעים של חיזבאללה, כולל תשתיות הטרור התומכות, פועלים לא רק מאזורי הצמחייה העבותה סמוכת הגדר אלא גם מהשטחים הבנויים - וכשצה"ל מגיב באש מהאוויר ומהקרקע האזרחים הלבנונים שמהווים עבורם מגן אנושי חשופים לפגיעה.

לדברי גורמי צבא בפיקוד הצפון, "בשנים האחרונות חיזבאללה, במימון איראני, בנו בתים עבור הפעילים בכפרים שיעים קרובים לגדר, אבל גם בכפרים סונים ומרונים כדי שיהיו בהם תשתיות טרור, אתרי אחסון ושיגור רקטות, כולל נקודות יציאה להתקפה נגד ישראל. הבתים האלה מאוישים בפעילים גם בימים אלו, למרות המערכה עם ישראל".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לרגל העשוראא, 19 באוגוסט 2021. רויטרס
נסראללה נקרע בין הרצון שלא לסבך את לבנון במלחמה לבין המחויבות שלו לאיראן וחמאס/רויטרס

ההערכות בישראל הן שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נקרע בין הרצון שלא לסבך את לבנון במלחמה שתביא להרס עצום בארץ הארזים לבין המחויבות שלו לפטרון האיראני ולסולידריות עם הפלסטינים וחמאס. בצה"ל לא מוציאים מכלל אפשרות שלמרות הביקורת על חיזבאללה בלבנון, כולל מתוך הארגון עצמו, על הרג פעילים - ינסה נסראללה להפתיע את ישראל או לבצע פעולה שתגבה הרס וחיי אדם בצד הישראלי, כולל שיגור חביות בורקן או אחרות שכוללות מאות ק"ג של חומר נפץ. בחבית בורקן יש חצי טון חומר נפץ, כמו רקטה עתירת משקל, שאמנם כיפת ברזל יודעת ליירט, אבל הסכנה שבהן ברורה.

במערכת הביטחון מזהירים כי אין כוונה בישראל לדרדר את האזור למלחמה אך לא יהססו להגיב בעוצמה כדי לגבות מנסראללה מחיר כבד ו"לשנות את המציאות הביטחונית". יצוין, כי צה"ל ערוך בכוחות גדולים מאוד גם לתרחישי חדירה והתיאום בין חיל האוויר לפיקוד הצפון עלה משמעותית בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully