וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מתריעים: עליית החשדנות בין יהודים וערבים בישראל מסכנת את היציבות בארץ

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 10:49

בדיון על העורף בצל המלחמה הזהירו גורמים בצה"ל, שב"כ והמשטרה מהידרדרות חדה ביחסי יהודים וערבים בתוך ישראל, והדגישו: מנהיגי החברה הערבית מגלים אחריות ונלחמים בביטויי איבה. גורמי ביטחון: גם ביהודה ושומרון המצב נפיץ, אלימות שם עלולה להצית את האזור

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

רשויות הביטחון השונות הזהירו בדיון על העורף הישראלי בצל המלחמה מהידרדרות היחסים בין ערבים ויהודים, והצביעו על עלייה חדה במפלס החשדנות בין אזרחי הארץ. בדיון, שבו השתתפו נציגים מצה"ל, משטרת ישראל ושב"כ וגם שר הביטחון יואב גלנט, הדגישו גורמי הביטחון כי הדבר מסכן את היציבות בארץ.

היום ה-24 למלחמה - כל העדכונים

במערכת הביטחון טענו כי המשטרה ושב"כ, בשיתוף ראשי הרשויות בחברה הערבית, פועלים למנוע הפגנות, פרובוקציות וביטויי איבה, וכי המשטרה נקטה ביד קשה במקרים של הסתה או קריאות עידוד לחמאס. עם זאת, מדגישים במערכת הביטחון את האחריות שמגלים מנהיגי החברה הערבית. "ראשי רשויות ומנהיגים מקומיים מהמגזר הערבי מבינים את האחריות ומטפלים בזה ולא נותנים לזה לגדול", אמר גורם ביטחוני.

גורמי ביטחון התריעו גם מפני המצב הנפיץ ביהודה ושומרון בין פלסטינים ומתנחלים, ברקע שורת תקריות אלימות. "מדי שנה תקופת המסיק מוגדרת כמתוחה והשנה יותר מתמיד. החשש הגדול הוא שכל ויכוח על קרקע שמוביל להתנגשות ואלימות בשטח יסתיים בירי", אמר גורם ביטחוני והוסיף כי ארצות הברית הביעה דאגה מהנושא. "זה עלול להצית את איו"ש".

בדיון עלה חשש מגל של אלימות וטרור מכיוון הגדה המערבית. מהנתונים שהוצגו עולה כי בידי שב"כ ישנו מספר דו-ספרתי של התראות מפני מחבלים פלסטינים ביהודה ושומרון שעלולים לבצע פיגועים בעורף הישראלי. גורמי צבא אמרו כי "מפקדות חמאס בשטחים ובחו"ל, כולל האיראנים, מפעילות לחץ כבד על תשתיות הטרור לבצע פיגועים רצחניים". עוד הוצגו נתונים על "תרחיש סביר" לפיו תאי טרור בשטחים ינסו לבצע פיגועים בהשראת "השבת השחורה" בדרום הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully