וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אירוח משלחת חמאס במוסקבה: שגריר רוסיה זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 19:48

בשיחה הובהר לשגריר ויקטורוב כי ישראל רואה בחומרה היעדר גינוי ברור מצד מוסקבה לחמאס וכי אירוח בכירי הארגון "מעביר מסר של לגיטימציה לטרור נגד ישראלים". בשיחה גם הובעה מחאה על התנהלותה של רוסיה באו"ם, ובמיוחד הווטו שהטילה על הצעת ההחלטה לגינוי חמאס

משרד החוץ זימן הבוקר (ראשון) את שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב לשיחת נזיפה בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקבה. סמנכ"לית אגף אירו-אסיה במשרד החוץ סימונה הלפרין אמרה לשגריר הרוסי כי ישראל רואה בחומרה העדר גינוי חד משמעי וברור מצד מוסקבה לחמאס, וכן הביעה מחאה על התנהלותה של רוסיה במוסדות האו"ם ובמיוחד הווטו שהטילה רוסיה על הצעת ההחלטה לגינוי חמאס. "אירוח בכירי חמאס במוסקבה מעביר מסר של לגיטימציה לטרור נגד ישראלים", אמרה הלפרין לשגריר הרוסי.

בכירי חמאס בביקור במוסקבה. 29 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכירי חמאס בביקור במוסקבה. 29 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משרד החוץ גינה כבר באותו ערב את הזמנת בכירי חמאס למוסקבה וקראו לרוסיה לגרש אותם מהמדינה לאלתר.

בדיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם יום קודם לכם, תקף שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן את רוסיה שהצביעה נגד ההחלטה לגינוי חמאס. "איך מוסקבה היתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים", אמר ארדן. "ההחלטה הרוסית לא מזכירה כלל את זכותה של ישראל להגנה עצמית. האם מוסקבה או בייג'ינג היו מקבלות זכות להגנה עצמית אם היו עומדות מול איום דומה? אני מניח שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully