וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה אישרה: המדינה תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 15:00

שר הביטחון גלנט ושר המשפטים לוין יצאו בהודעה משותפת לפיה יורחב חוק המאבק בטרור. התיקון לחוק יאפשר לשר הביטחון להכריז על אנשים כפעילי טרור יחידים, ולא רק על ארגונים. זאת, לטענתם, כדי לפגוע בדרכי המימון של אותם פעילים, המבוססים על חלפנות כספים במזרח התיכון

חקירת פעילי חמאס/מעריב

שר הביטחון יואב גלנט ושר המשפטים יריב לוין הודיעו כי ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) למדינת ישראל להכריז על פעילי טרור יחידים, במקום רק ארגוני טרור בעבר.

בהודעה משותפת שמסרו היום שני השרים, נאמר כי ועדת השרים לחקיקה אישרה את הרחבת חוק המאבק בטרור. על פי ההרחבה, שר הביטחון יוכל להכריז על אנשים מסוימים כפעילי טרור, כשבעבר יכל להכריז רק על ארגוני טרור.

פעילי חמאס בג'נין. רויטרס
פעילי חמאס/רויטרס

מטרתו העיקרית של התיקון, היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי הטרור בארגונים השונים, ובארגון החמאס בפרט, המתבססות ברובן על חלפנות כספים של פעילי טרור ברחבי המזרח התיכון.

"תיקון החוק יחזק את האמצעים המנהליים שניתן להפעיל נגד ארגוני הטרור ופעילי הטרור, ויאפשר סיכול יעיל יותר של ערוצי גיוס, מימון והעברת כספים למטרות טרור", מסרו השרים בהצהרתם, "הטלת סנקציות פיננסיות על ארגוני טרור ופעילי טרור הוכחה כיעילה ואפקטיבית, כחלק מהמאבק של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully