וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים קיימו דקת דומיה לזכר הנרצחים: "הכאב מלווה באומץ וחוזקה"

בבתי החולים ברחבי הארץ פתחו את השבוע בדקת דומיה לזכר הנרצחים והביעו תקווה: "חושבים ללא הרף על משפחות החטופים והחטופים עצמם, ומייחלים להשבתם אל בתיהם ואל בני המשפחות המודאגות שמחכות להם. אנו מקווים שהסיוט שלהם, שלנו, יסתיים במהרה"

בווידאו: עובדי מערכת הבריאות עמדו דקת דומייה לזכר נרצחי ה-7.10/צילום: קונטקט, דוברויות בתי החולים הדסה, תל השומר, הלל יפה, וולפסון וברזילי

בבתי החולים בארץ קיימו היום (ראשון) דקת דומייה לזכר הנרצחים והחטופים בטבח השבעה באוקטובר.

המרכז הרפואי הדסה - הנהלתו וכל צוותיו, התכנסו הבוקר בעין כרם ובהר הצופים, על מנת להרכין ראש. מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס אמר בהתכנסות: "כולנו עם משפחות הנפגעים. לבנו עם משפחות הנפגעים במדינת ישראל כולה ועם משפחות הדסה והאוניברסיטה העברית שאיבדו את יקיריהם. המעגל הראשון, המעגל השני, המעגלים הרחבים יותר, כולנו יחד כמשפחה אחת למענם. זהו זמן לזכור, לזכור ולהודות למי שחירפו נפשם למעננו ולהודות למי שממשיכים להגן עלינו בגופם וברוחם.

דקת דומיה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 29.10.2023. שלומי גבאי
דקת דומיה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 29.10.2023/שלומי גבאי

"אנו חושבים ללא הרף על משפחות החטופים והחטופים עצמם, ומייחלים להשבתם אל בתיהם ואל בני המשפחות המודאגות שמחכות להם. אנו מקווים שהסיוט שלהם, שלנו, יסתיים במהרה. ובתוך האבל והצער הגדול, כמנכ"ל אני חווה את קרן האור בימים הללו והיא ההתגייסות שלכם, צוותי הדסה היקרים. מקור לגאווה עצומה. למן יום המלחמה הראשון פגשתי את הנחישות והנתינה של כולכם, ועל כך תודתי האישית. על עמידתה של הדסה איתנה לטפל במעל 170 פצועים שפונו אלינו מן המלחמה בדרום ועל הכנת תשתית תת-קרקעית במקרה של הסלמת המלחמה או מתקפה נרחבת. כל זאת בזכותכם, אנשי הדסה בכל רחבי הארגון. זוהי זכות ענקית להיות המנכ"ל של הארגון המיוחד שלנו. תודה לכם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דקת דומיה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 29.10.2023. שלומי גבאי
דקת דומיה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 29.10.2023/שלומי גבאי

גם סגל המרכז הרפואי הלל יפה ציין היום טקס ודקה דומיה לזכר הנרצחים באירועי ה- 7.10. מאות חברי סגל התכנסו היום לדקה דומיה וטקס לזכר הנרצחים ב 7.10.2023 של מערכת הבריאות ובכלל. באירוע שולב מייצג נרות זיכרון עם הכיתוב "לזכרם". טיפות גשם קל שהחלו לרדת בזמן הטקס, השלימו את רגשות הנוכחים.

במהלך הטקס, נשא דברים גם עובדיה קידר, תושב נתיב העשרה, שרבים מתושביו היו בין הנרצחים, אשר אישתו מאושפזת ב"הלל יפה". הוא ביקש להודות לצוות על הטיפול המסור, על המעטפת המקצועית והרגשית לו זוכים הוא ואישתו מאנשי המרכז הרפואי הלל יפה, מעטפת המהווה נחמה, ולו מעטה, בימים הקשים שעוברים עליהם. בזמן שנשא את דבריו החלו, באופן כמעט סמלי, לרדת טיפות גשם קל, שסימלו, יותר מכל את רגשות הנוכחים.

בטקס נשא דברים גם ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, באומרו: "היום, כולנו כאן, באנו להתייחד עם מי שנרצחו בדם קר. אחינו ואחיותינו במערכת הבריאות, האבות, האימהות, הבנים והבנות, הקשישים והילדים, שנטבחו ללא רחם על ידי אויב בעל רוע בלתי נתפס. אני מייחל, כמו כולנו, להחלמת הפצועים ולחזרתם של החטופים במהרה ובבריאות שלמה. תנו לעצב וליגון מקום, אנחנו בשעה קשה, ללא ספק. אבל פנו מקום לתקווה, ובעיקר להבנה שרק אנחנו כולנו ביחד יכולים להביא לימים של אחדות ועוצמה, וישראל חזקה ובריאה יותר למען כולנו".

הטקס הסתיים בשירת התקווה והדלקת נרות זיכרון במייצג בו נכתבה המילה "לזכרם" לצד מגן דוד.

דקת דומיה בבית החולים קפלן. ד"ר איתן לבון, בית החולים קפלן,
דקת דומיה בבית החולים קפלן/ד"ר איתן לבון, בית החולים קפלן

מאות עובדי המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית התכנסו הבוקר בכניסה למיון לדקת דומיה לזכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל. בכניסה למיון הוצבה עמדת זיכרון לזיכרם של קרובי משפחתם של עובדי ועובדות המרכז הרפואי, שנפלו ונרצחו במלחמה. עובדים נוספים עמדו דקת דומיה ברחבי המחלקות.

פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה"ח הרצפלד: "יש לכולנו מכנה משותף בימים הללו, והוא הכאב שכל אחד ואחד מאיתנו נושא בקרבו. אבל הוא מלווה גם באומץ, חוזקה, אופטימיות ואמונה בצדקת הדרך שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully