וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמימות וערפל קרב: כך הערים צה"ל על כוונות ציר הרשע למנוע פעולה קרקעית בעזה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 17:18

התמרון הקרקעי התעכב ובצה"ל החליטו לבצע אותו בשלבים. בשטח נקבעה מציאות חדשה כולל כוחות גדולים בשטחי הרצועה, טיהור ממחבלים ויציאה להתקפות במקביל לניתוק התקשורת. "הם יושבים בתת-קרקע ואוכלים תמרים ופיתות", אמרו קצינים בפיקוד דרום. "שוברים אותם מורלית"

בווידאו: תיעוד הרחבת הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

במשך ימים ארוכים הזהירו איראן, חיזבאללה וארגוני הטרור הפלסטיניים מפני פלישה קרקעית, תמרון קרקעי רחב לתוך שטחי רצועת עזה, ואף איימו בתגובות חסרות פרופורציה שהפכו לשיח במערב ובישראל. זה הוביל את ארה"ב להציב את נושאת המטוסים פורד מול קפריסין כדי לשפר את ההגנה על העורף הישראלי.

האיומים התגברו, והתמרון הקרקעי התעכב. לבסוף, הוחלט בצה"ל לבצע את התמרון הקרקעי בשלבים. תחילתו בפשיטות נקודתיות לעבר יעדי טרור סמוך לגבול. לאחר מכן כניסה מוגבלת של כוחות רחוק מהגבול וחזרה לשטח הישראלי וביום שישי כניסה מסיבית לשטח הפלסטיני.

טנקים של צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
טנקים של צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

תוך יומיים קבע צה"ל מציאות חדשה בשטח הכוללת כוחות גדולים שפועלים בכמה מוקדים בשטחי רצועת עזה ותחילת טיהור השטח ממחבלים ותשתיות תוך יציאה להתקפות על שטחים צפופים. האיראנים ושאר ארגוני הטרור מתחו ביקורת על ניתוק התקשורת, על ערפל הקרב והעמימות שצה"ל הצליח לכפות על חמאס בשלבים הראשונים. כך למעשה הערים צה"ל על כוונות ציר הרשע לסכל את התמרון הקרקעי.

"העמימות משרתת אותנו", הסבירו קצינים בפיקוד הדרום. "בניגוד למבצעי עבר שבהם שלט חמאס באופן מלא בהבנה את תמונת המצב, הם כרגע יושבים עמוק באתרי התת-קרקע, שומעים ומרגישים את ההתקפות. האדמה רועדת. הם אוכלים תמרים ופיתות. המטרה שלנו היא לייצר לחץ הולך ומתגבר עליהם. זו רק ההתחלה".

עוד אמרו הקצינים: "אף אחד לא מזלזל באויב. אף אחד לא מתאהב ברעיון המבצעי. אנחנו מתקדמים בשלבים אל ההישג הנדרש שנקבע על ידי הדרג המדיני. אנחנו שוברים אותם מורלית". יש לציין כי הבוקר התקבל דיווח ברצועת עזה כי בחלקים מסוימים החלו לפעול מחדש קווי התקשורת והאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully