וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבקה מור, אביו של איתן החטוף: "בשום אופן לא עסקת שליט 2"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 13:13

צביקה מור, שבנו איתן נחטף לעזה, שוחח עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM. מור שוחח על המתחים מול מטה המאבק החטופים, "אני מרגיש שאני לא מיוצג במטה הזה", על הדרישה שמטה החטופים ינותק ממחאות קפלן ועל איזו עסקה יהיה מוכן לקבל. "לא לפגוע שוב בנכדים ובנינים שלנו"

בווידאו: צעדת מחאה של משפחות החטופים/צילום: מטה משפחות החטופים

צביקה מור, אביו של איתן שנחטף לעזה שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM. בראיון אמר מור כי הוא מרגיש שהוא אינו מיוצג במטה החטופים, " אני גם דתי, גם מתנחל, גם מצביע ימין, אז אני לא בא להם בטוב עם המסרים שלי", וכי הוא תומך בהחזרת החטופים, אך מתנגד ל"עסקת שליט 2".

יש פרטים חדשים שאתה יודע?

"חטוף. שינו סטטוס לחטוף".

יודעים שהוא חי וחטוף?

"לא יודעים את מצבו".

מה שינוי הסטטוס?

"מנעדר לחטוף".

איתן מור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איתן מור, שנחטף לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה אתה אומר עכשיו על הקמפיין של 'כולם תמורת כולם'?

"כן, אני מסכים מאוד לקמפיין של 'כולם תמורת כולם', אבל איך שאני מסביר את זה. אם היו מבטיחים לי שמשחררים 6,000 אסירים ואז מורידים עליהם פצצת דלק ושורפים אותם, אני חותם על זה עכשיו. אם אומרים לי ש'כולם תמורת כולם' זה שאנחנו מחזירים הביתה את יקירינו ותמורת זה, כולם בעזה יקבלו אוכל ומים ודלק ותרופות, אז אני מוכן. זהו. אבל בשום אופן לא עסקת שליט 2. בשום אופן לא לגרור אותנו שוב פעם ולפגוע בנכדים ובנינים שלנו ולהוריד את הביטחון הלאומי ולהראות לכל העולם שאנחנו לחיצים ולא מוכנים לספוג כאב".

אז איזו עסקה אתה רואה?

"מי אמר שאני רואה עסקה? זה לא שחור ולבן של הפקרת החטופים חלילה או עסקה בזיונית. יש למדינת ישראל יכולות וארסנל כלים. מי שעשה את אנטבה לפני 47 שנים, יכול לחשוב על משהו יצירתי, תחבולה. זה לא שחור ולבן, או זה או זה. יש גם דרך שלישית".

אתה חושב שפעולה צבאית תשחרר אותם?

"זו יכולה להיות פעולה צבאית. זה יכול להיות איזשהו לחץ מאיזשהו מקום שהחטופים יהפכו לנטל, ולא לנכס".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

יש פה איזה סוג של קמפיין ומשפחות שנפגשו עם רה"מ. אני מבין שאתה לא היית במשפחות האלה.

"יש פה מטה. כולם יודעים שבמטה הזה, עומד בראשו רונן צור. אני מרגיש שאני לא מיוצג במטה הזה. אף אחד לא קרא לי לחשיבה אסטרטגית, לניסוח דפי מסרים. אף אחד לא קרא לי אתמול לפגישה דחופה עם ראש הממשלה או לפגישה היום עם גלנט. יותר מזה, כשאני מצליח להגיע לפגישה עם ראש הממשלה, עומד שם בש"ג של פיקוד העורף ומתחנן שייתנו לי להיכנס כי גם הבן שלי חטוף, אז אחר כך אומרים עליי שאני באתי בדלת האחורית. אז אני שואל, מי רשאי להיכנס בדלת הקדמית? על פי מה? ואין לי תשובה לזה".

וזה רק אתה או שממדרים עוד אנשים?

"יש עוד אנשים שלא באים להם בטוב. יש לי את כל החסרונות. אני גם דתי, גם מתנחל, גם מצביע ימין, וגם אבא למשפחה ברוכת ילדים. את כל החסרונות יש לי, אז אני לא בא להם בטוב עם המסרים שלי. אבל אם אתם לקחתם פיקוד על המשפחות, אז אתם צריכים לייצג את כולם. בינתיים אנחנו לא מיוצגים".

אתה דיברת איתם, אתה באיזשהו קשר איתם?

"אני בקשר איתם. אני גם ביקשתי בכבוד. יש לי אמון, אני מטפל במקצועי, יש לי כבוד ואמון ואמפתיה ואני מדבר יפה אל אנשים בצורה אמיתית. אני ביקשתי 'תעתיקו את אוהל המשפחות מקפלן'. אני מרגיש לא נוח להגיע לשם. חבר שלי, אליהו ליבמן, שבנו חטוף יחד עם בני, הגיע לשם וראו אותו שם, הוא הגיע עם הכיפה וה־M16 שלו, כי אנחנו גרים בחברון בשכונה אלימה, וצעקו עליו שם, 'לך מפה, יא חתיכת מתנחל, מי הזמין אותך לפה?' הדבר היחיד שמגן עליי כשאני בא לקפלן, זה אם אני בא עם תמונה של הבן שלי על החזה. זה מה שמגן עליי. אם אני אבוא בלי, עם הכיפה שלי והנשק, יכולים לסקול אותי שם, יכולים להעיף אותי משם. זה לא ייתכן".

מפגן משפחות החטופים, מול הקריה, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
"אני מרגיש שאני לא מיוצג במטה הזה". מחאת משפחותך החטופים/ניב אהרונסון

אתה מרגיש ש'חטפו' לכם את האירוע?

"כן, והשתלטו כאן על האירוע, חד משמעית. יש אומרים שיש פה כוונה לעשות הון פוליטי על הגב של המשפחות, שהרוב אלה אנשים דוממים, לא חדים על זה. אני הייתי באוהל בשבוע שעבר, ובאוהל של המשפחות שם אני ראיתי ששמו שלטים של 'ביבי עם דם על הידיים', אז זה גם כן הוכחה לדבריי, לצערי הרב, והוכחה לדרישה המוצדקת שלי לנתק את אוהל המשפחות מקפלן לחלוטין. לצערי, זה לא נעשה עד עכשיו ואני חושב מה לעשות הלאה, לא יודע מה לעשות הלאה אם אני לא מיוצג".

אם היית בא לפגישה עם ראש הממשלה, מה היית אומר לו?

"אני נותן אמון בראש הממשלה ובקבינט המלחמה ובכל מערכת הביטחון שהם עושים את הכול כדי להשיב את היקרים לנו הביתה. אני מחזק אותם שימשיכו לעשות את זה. יש דברים שאני קצת יודע מהפעולות שעושים, ששמעתי מהקצין שמלווה אותנו. קיבלנו מהמטה של גל הירש קצין שמלווה אותנו צמוד ומטפלים בנו. אני מחזק את ראש הממשלה לעשות את מה שצריך. בניגוד לאחרים, שדורשים לדעת את כל התוכניות האופרטיביות לפרטי פרטים כי מגיע להם, כי בעצם המדינה זה כמו סלקום, 'אני משלם 30 שקל בחודש, אתם תנשקו לי את הרגליים' - אז בניגוד לעמדה הזאת של ה'מגיע לי', אני מחזק את ידי ראש הממשלה ושר הביטחון וכל הקבינט שימשיכו בכל הכוח לעשות את מה שצריך. אני מבין שאי אפשר להגיד לי את הכול ולא צריך גם להגיד לי את הכול. זה המקום שלי לתת אמון בראש הממשלה ובכולם שמבינים את גודל השעה".

מופז אמר שהוא בעד לשחרר את כל האסירים, תמורת כל החטופים.

"אז צריך לעמת את מופז עם התוצאות של השחרורים הקודמים שהיו לנו וכל הנרצחים שקיבלנו בעקבות הפעולות האלה ואיך זה סדק את הביטחון שלנו. שאל אותי מישהו בשבוע שעבר, 'למה אנחנו מסכימים שיהיו לנו ממ"דים בבתים אצלנו?' כל התפיסה הזאת שאנחנו נמשיך לחיות פה, עם חופשי בארצנו בתוך ממ"דים, בתוך מקלטים - אני נכנס לקניון, מפשיטים אותי, מה זה הדבר הזה? ברגע שאתה מתמגן, אתה משדר חולשה. בעצם אנחנו היינו אמורים להיות פה בלי שום ממ"דים, בלי כיפת ברזל, בלי גדרות, בלי שום דבר, שהאויב יידע שלא כדאי להתעסק איתנו. אבל זה תהליך. עם ישראל צריך לחזור לעצמו, לחזור לתעצומות שלו, אני בהחלט פועל בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully