וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודרות לעומק עם חומר נפץ מיוחד: הפצצות שמחכות לסינוואר והנהגתו

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 11:48

מאז פרוץ המלחמה בעזה הושמדו מאות מנהרות שהיוו מקום מסתור לבכירי חמאס, צירי גישה ואתרי אחסון. לחיל האוויר פצצות שחודרות לעומק במקביל לשדרוג שביצעו לפצצות תוצרת כחול לבן. גורם צבאי לוואלה!: "חמאס הצליח להגדי את העומק, אבל יש לנו תשובות להכול"

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

בצה"ל מרכזים בשנים האחרונות מאמץ לטיפול בעולם המנהרות במעגל ראשון - עזה ולבנון. אמצעי הלחימה שצה"ל רכש ופיתח כוללים אמצעי לחימה טקטיים כמו אמצעי לחימה, רובוטים וצפע שריון. כאמור, הזרוע הצבאית של חמאס השקיעה היקף גדול מאוד של משאבים וכסף תחת תנאי מידור גבוהים כדי להקים רשת מנהרות להגנה, להתקפה, לשהייה ממושכת, לאחסון ציוד ותחמושת, אתרי שיגור ואף לכליאת חטופים כפי שאירע במקרה של גלעד שליט בשבי.

כבר בפתח המלחמה הצליחו גורמי המודיעין להצביע על הפירים של מערכת ההגנה על רצועת עזה והצליחו להשמיד לפחות מאות מהם לפני השלב הקרקעי. במהלך המלחמה הושמדו מאות אתרי תת-קרקע בלב הערים שמהווים מקום מסתור, צירי גישה, ואתרי אחסון. אך את מירב הרגישות ותשומת הלב מרכזת מערכת הביטחון לרגע שבו יידרשו לתקוף את המנהרות העמוקות ביותר שבהן, לפי הערכה, מסתתרת הנהגת חמאס.

עשן מיתמר מרצועת עזה בעקבות התקיפות של צה"ל, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
עשן מיתמר מרצועת עזה בעקבות התקיפות של צה"ל, 28 באוקטובר 2023/רויטרס

לפי מקורות ביטחוניים, ארצות הברית לא הסכימה עד כה להעביר לחיל האוויר את הפצצות המיוחדות, אך יש ברשות חיל האוויר פצצות שחודרות לעומק בשיטה מאוד מיוחדת מתוצרת אמריקנית. בנוסף לכך, התעשיות הביטחוניות הצליחו לשדרג פצצות קיימות תוצרת כחול לבן באמצעים שיפורים טכנולוגיים וחומר נפץ מיוחד באופן שיפתיעו מאוד את החמאס ושאר אויבי ישראל.

"לא מופתעים מהיקף המנהרות, אבל הם הצליחו להגדיל את העומק ולחשוב שהן מחוסנות נגד תקיפות", הסביר גורם צבאי. "יש לנו תשובות להכול. כולל מנהרות עמוקות מאוד. מתנהל מאמץ מבצעי שלו שותפים גופים רבים במערכת הביטחון ותעשיות ביטחוניות כדי להביא עוד פתרונות חדשים למלחמה בתחום עולם המנהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully