וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שפיגלר הסיר מועמדותו מתפקיד פרויקטור המלחמה

29.10.2023 / 11:39

שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל בהווה וביטוח לאומי לשעבר, הסיר את מועמדותו בשל ניגוד עניינים וחוסר רצונו לוותר על תפקידו הנוכחי: "מודה על האמון וההכרה ביכולותיי להימנות עם העוסקים בשליחות הלאומית שעמדה על הפרק ובכאב לב, ככל שהמצב לא ישתנה, לוותר על ההצעה"

מאיר שפיגלר הסיר את מועמדותו להיות פרויקטור המלחמה בשל ניגוד עניינים. שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, לשעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי היה אמור להתמנות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפרויקטור ומתאם הפעולות האזרחי בין משרדי הממשלה, ולעמוד בראש מרכז השליטה שיוקם.

מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאיר שפיגלר/ראובן קסטרו

הסיבה להסרת המועמדות היא ההתנגדות לניהול המקביל של לנהל חברת החשמל, ולכהן במשרת כפרויקטור שמתכלל את העבודה מול משרדי הממשלה, על ידי גורמים שונים, ביניהם בכירים במשרד רוה"מ ובאוצר, ואי רצונו לוותר על ניהול חברת החשמל. מי שהוביל את ההתנגדות למינוי היה שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, שהתנגד לכהונה הכפולה והעמיד תנאי לפיו שפיגל יצטרך לבחור באחד משני התפקידים.

מבחינת הכישורים, אין ספק ששפיגלר יכול היה למלא אותו באופן מיטבי, שכן הוא מכיר האת המערכת הציבורית על בוריה, מתקופת כהונתו כמנכ"ל הביטוח הלאומי השאלה היא, מדוע מועמדותו עלתה בכלל, בלי שנבדקה ההתכנות האם הוא יכול לכהן בשני התפקידים במקביל, האם הכהונה הזאת עומדת בדרישות החוק והיא מיטבית בתקופת לחימה.

שפיגלר עצמו הגיב: "בנסיבות שהרגולטור לא אפשר לי לנהל את חברת החשמל ובמקביל לקחת חלק בעבודת הקודש הכרוכה בטיפול במערך השירותים החברתי כלכלי, גמרתי אומר בליבי להודות לח"כ בצלאל סמוטריץ, שר האוצר, על האמון וההכרה ביכולותיי להימנות עם העוסקים בשליחות הלאומית שעמדה על הפרק ובכאב לב, ככל שהמצב לא ישתנה, לוותר על ההצעה ולהמשיך להוביל את חברת החשמל בימי שגרה ובעיקר בעת מלחמה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully