וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לוקח אחריות: ציוץ אחד חשף לעיני כל במה עסוקים כרגע בסביבת ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 11:34

בעיצומה של הלחימה והרחבת הפעילות הקרקעית, כשמאות אלפי חיילים דרוכים על הגבולות, רה"מ בחר באופן יזום להטיל רפש בצמרת צה"ל ומערכת הביטחון על מחדלי ה-7 באוקטובר. נתניהו מתנער מאחריות בעצמו, אבל מנהל קמפיין להדבקת האשם באחרים, ומתכונן לוועדת החקירה ביום שאחרי

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

אתמול (שבת) מלאו שלושה שבועות לטבח ה-7 באוקטובר, ורשימת הדברים שראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לא עשה, שנמנתה כאן לראשונה בסוף השבוע שעבר, עדיין מדהימה וזועקת. 22 יום חלפו מאז הבוקר הארור שגבה את חייהם של לפחות 1,400 ישראלים, וראש הממשלה לא נכח באף אחת מההלוויות של קורבנות המתקפה הנאצית של החמאס, גם לא ביקר אף ביקור תנחומים אצל משפחה שכולה. הוא לא נפגש עם אף אחד מהאזרחים הניצולים וחברי כיתות הכוננות הגיבורים, לא ביקר באף אחת מהקהילות המפונות הדואבות, גם לא פצועים בבתי החולים.

בין הבור בקריה לביקורים בבסיסים, נתניהו מבודד את עצמו מהאבל, הכאב, הזעם והחרדה בעם, וממלא את שגרת יומו בצילומים עם מנהיגים, גנרלים וחיילים כאילו הכל כרגיל. ובכל זאת, רשימת הדברים שהוא עוד לא עשה כן מתעדכנת: אתמול הוא נפגש בפעם השניה עם נציגי משפחות הנעדרים והחטופים, וישב עם נציגים של שבע משפחות במשך שעתיים בקריה. במפגש הקודם, לפני שבועיים, הוא פגש שישה נציגים של משפחות אחרות. זאת אומרת שיש כ-217 משפחות חטופים נוספות, ועוד בין 100 ל-200 משפחות נעדרים, שראש הממשלה טרם פגש או שוחח עמן.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
לא נכח באף אחת מההלוויות של קורבנות. נתניהו/צילום מסך, ללא

בשבוע שעבר, אחרי יותר משבועיים בהן התעלם מהמחיר הכבד ששילמה התנועה הקיבוצית בטבח העוטף, נתניהו כן אמר לראשונה את המילה "קיבוצים" ואמש, לראשונה מפרוץ המלחמה, ראש הממשלה גם קיים מסיבת עיתונאים בשידור חי. הוא הגיע מצויד עם שכפ"צ, שותפיו לקבינט המלחמה שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, כדי להפגין ממלכתיות ואחדות. בתלבושת אחידה, שלישיית הגברים בשחור תפסה את רוב זמן המסך בהצהרות מלחמתיות לוחמניות, מה שהותיר פחות מרבע שעה לשאלות. נתניהו ענה, אבל לא השיב בהכרח למה שנשאל, ובעיקר לא לשאלות שעוסקות בדבר העיקרי שהוא עוד לא עשה כבר יותר משלושה שבועות - לקח אחריות על האסון הגדול שקרה למדינה ולעם הזה במשמרת שלו.

הוא אמנם סינן מפיו את שתי המילים "אני אחראי", בהצהרה לתקשורת בשבוע שעבר, אבל מיד הוסיף - לא על מחדלי העבר, חלילה, אלא רק על הבטחת העתיד והניצחון. גם במסיבת העיתונאים אמש, הוא המשיך להתפלפל במילותיו ולהתחמק בחוסר אלגנטיות מלקיחת אחריות ישירה, עם תשובות מוכנות מראש. "כולם יצטרכו לתת תשובות, כולל אני", הוא אמר אחרי שנשאל בפעם הראשונה, והבטיח שהמחדל הנורא ייבדק עד תום, אחרי המלחמה, כמובן. רק שעם הסרת האחריות והפלתה על אחרים נתניהו לא מחכה: כמה שעות אחר כך, ב01:10 בלילה, עלה ציוץ בחשבון הטויטר שלו שכולו כתב הגנה עבור עצמו וכתב אישום לבכירי צהל ומערכת הביטחון על מחדל ה7 באוקטובר. בעיצומה של הלחימה והרחבת הפעילות הקרקעית, כשמאות אלפי חיילים ומילואמניקים דרוכים על הגבולות ולוחמים מסכנים את חייהם בקרבות בעזה, ראש ממשלת ישראל בחר, באופן יזום, להטיל רפש בצמרת צה"ל ומערכת הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הציוץ חשף, לעיני כל, במה עסוקים כרגע בלילות, וגם בימים, בסביבת ראש הממשלה: קמפיין התנערות מאחריות והכנות לוועדת החקירה ביום שאחרי. כפי שנחשף כאן בשבוע שעבר, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הנחתה את מקורביו לאסוף את כל הציטוטים של בכירי צה"ל ומערכת הביטחון, ממקורות גלויים ודיונים סגורים, בהם הפחיתו מחומרת האיום והיכולות והכוונות של החמאס. חלקם כבר מצאו את עצמם מצוטטים השבוע בדיווחים בתקשורת, לצד פרטים חדשים שנחשפים מדי כמה ימים על עומק המחדלים המודיעיניים והמבצעיים שקדמו ל-7 באוקטובר.

מקורבי נתניהו אומרים זאת בגלוי. לפי פרסום של ירון אברהם בחדשות 12, מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, אמר בשיחות עם גורמים פוליטיים ואישיים "תאשימו את הדרג הצבאי, לא את נתניהו". גם שרת התחבורה מירי רגב, עוד נאמנה של המשפחה ייצגה נאמנה את הקו המשפחתי בראיון בערוץ 14 בשבוע שעבר: "בסופו של דבר יש אמ"ן, יש שב"כ, יש מוסד, יש רמטכ"ל. מנהיג בכללי צריך להגיד אני שומע מה אנשי המקצוע אומרים". לצד הצמרת הביטחונית, השופרות באותו אולפן ומעל גלי האתר חזרו לסמן אשמים מיידיים נוספים כמו בגצ, המחאה והתקשורת. רק נתניהו לא היה כאן ב14 השנים שחלפו מאז שהבטיח למוטט את חמאס.

ראש הממשלה,בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, ירושלים. 27 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
לא לוקח אחריות, נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

אז גם השבוע הוא לא לקח אחריות, ולא מן הנמנע שגם לא בשבוע הבא, שכן בסביבתו חושבים במונחים של ועדות חקירה ושל הישרדות, ולא של מנהיגות. גם אם זה יקרה בסוף, זה יהיה מעט מדי ומאוחר מדי, ומנוסח משפטית היטב. אבל נתניהו הוא האחראי. נקודה. גם אם לא יאמר זאת בקולו אף פעם. מי שחיזק את החמאס במזוודות דולרים קטאריות כדי להחליש את הרשות הפלסטינית, מי שהתעלם מאזהרות הרמטכ"ל וראש אמ"ן על המצב הביטחוני ודהר קדימה עם המהפכה המשפטית, מי שממשיך לחתור תחתם ונגדם גם כעת, כשהתותחים רועמים בשלל חזיתות. המחדל הצבאי והמודיעיני של ה-7 באוקטובר אכן עצום ובלתי נתפס, אבל לאורך זמן, נתניהו לא יוכל לברוח מבשורה - הניסיונות שלו ושל סביבתו לשכתב את ההיסטוריה לא יעמדו במבחן האמת של הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully