וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע החשש ממלחמה אזורית: שר ההגנה הסעודי יבקר בוושינגטון

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 1:05

הנסיך חאלד בן סלמאן צפוי להגיע לוושינגטון בשני לשיחות עם בכירים בממשל ביידן. ביקורו נקבע זמן רב מראש, אך מתקיים על רקע המלחמה בעזה והחשש כי תסלים לסכסוך אזורי. חאלד, אחיו של יורש העצר הסעודי, נחשב לאיש קשר מרכזי לישראל במסגרת היחסים החשאיים בין המדינות

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

שר ההגנה הסעודי, הנסיך חאלד בן סלמאן, צפוי להגיע לוושינגטון ביום שני לשיחות עם בכירים בממשל ביידן, כך נודע הלילה (ראשון) לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטי הביקור.

למה זה חשוב:

  • ביקורו של שר ההגנה הסעודי נקבע זמן רב מראש אך הוא מתקיים על רקע הפעולה הקרקעית של צה"ל בעזה והחשש הכבד בארה"ב ובסעודיה כי הלחימה בין ישראל לבין חמאס תסלים לכדי מלחמה אזורית.
  • הנסיך חאלד הוא אחיו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן וכיהן בעבר כשגריר סעודיה בוושינגטון. הוא גם נחשב לאחד מאנשי הקשר המרכזיים לישראל במסגרת היחסים הביטחוניים החשאיים בין המדינות.
אנתוני בלינקן,  מזכיר המדינה של ארצות הברית נואם בישראל בעקבות מבצע חרבות ברזל. 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חאלד בן סלמאן ייפגש עם שרים בבית הלבן, בהם שר החוץ אנתוני בלינקן/ראובן קסטרו
יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
חאלד בן סלמאן הוא אחיו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן/רויטרס

במוקד החדשות:

  • שר ההגנה הסעודי צפוי להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן, עם שר ההגנה לויד אוסטין, עם שר החוץ אנתוני בלינקן ועם סנאטורים בכירים.
  • הבית הלבן סירב להגיב לדברים, ומשגרירות סעודיה בוושינגטון לא נמסרה תגובה.
  • ביום שלישי שעבר שוחח הנשיא ביידן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ודן איתו במאמצים האמריקנים להרתיע את איראן וחיזבאללה מלהצטרף למלחמה בעזה, כך נמסר מהבית הלבן.
  • בהודעת הבית הלבן נמסר כי ביידן הדגיש בפני בן סלמאן שארה"ב תומכת בצורה מלאה בהגנה של בנות בריתה שמתמודדות עם איומי טרור מצד מדינות וארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully