וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להתרשם מההרס ברצועה: צה"ל עדיין לא הסיר את הכפפות, וישראל מאבדת זמן יקר

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 21:55

3 שבועות מאז פרצה המלחמה ומלבד ההרס ברצועה, גדול ככל שיהיה, תשובת ישראל עדיין לא נשמעה. צה"ל מתנהל באיטיות חריגה הנובעת בין היתר מהססנות ממשלתית, חיבוק הדוב האמריקאי והליכים לשחרור חטופים - אך הזמן אוזל. תשובתנו צריכה להדהד בכל העולם, וללא גמגומים בדרך

חיסול מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה/דובר צה"ל

שלושה שבועות חלפו מאז פרצה המלחמה נגד חמאס, ומדינת ישראל איבדה זמן יקר מאוד להשגת יעדי המלחמה הכוללים את פירוק חמאס, ביטחון בגבולות - ומאמץ עליון להשבת כלל החטופים. בנקודת זמן זו, היה אמור צה"ל להשלים ריסוק של הרבה תשתיות צבאיות ואזרחיות של ארגון הטרור, ולחסל בכירים ומחבלים רבים, כשבפועל נהרגו רק מאות מפקדי ומחבלי חמאס ברצועה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם הערב הצהרה בה אמר בצורה חדה וברורה כי חמאס ביצע פשע נגד האנושות כולה. אם כך, מדוע הדרג המדיני לא מתיר לצה"ל להסיר את הכפפות, עד הסוף, על מנת לקצר את משך הלחימה ולהשיג את כלל היעדים? למה התמרון הקרקעי לעבר מרכזי הכובד של חמאס מתעכב? חמאס מחזיק ביכולת אש גדולה מאוד, ואם יש הפוגות בין המטחים - סביר שאלו נובעות מכלכלת חימושים ולא בהכרח מקיזוז יכולות.

הרס בעזה, חרבות ברזל, 27 באוקטובר 2023. רויטרס
הרס בעזה, חרבות ברזל, 27 באוקטובר 2023/רויטרס

אסור להתרשם מהיקף ההרס שזרע צה"ל ברצועת עזה, הגם שהוא עצום מאוד ביחס למבצעים באזור מאז שנת 2000. המציאות הוכיחה, ומחקרים נתנו תוקף, לכך שרק סיכול בכירים, הרג מחבלים והשמדת תשתיות צבאיות מובילים למיטוט ארגוני טרור. בטח כשמדובר באידאולוגיה קיצונית, רוע וברבריות כמו של חמאס.

צה"ל הופתע עם פרוץ המלחמה, ומדינת ישראל שילמה מחיר כבד ומייסר שיצלק אותנו לעד. גבורת הבודדים הפכה את הקערה והדפה התקפות נרחבות הרבה יותר. לבסוף, צה"ל התעשת. היחידות ייצבו יחד את קווי ההגנה והגבולות, רמת המוטיבציה באוגדות גבוהה מאוד וכמוה גם האמונה ביכולת להביא ניצחון.

אני עדיין מאמין וחושב שצה"ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון. הוא יכול להילחם ביותר מזירה אחת ולהביא הישגים גדולים. אם כי שלושת השבועות שחלפו מוכיחים כי התהליכים מבוצעים באיטיות עקב כמה סיבות, כשהבולטות ביניהן היא הלם צבאי ראשוני, הססנות בממשלה, חיבוק הדוב האמריקאי, ותהליכים חשאיים וגלויים לשחרור חטופים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
תוצאות התקיפות הישראליות בצפון רצועת עזה. 23 באוקטובר 2023. רויטרס
תוצאות התקיפות הישראליות בצפון רצועת עזה. 23 באוקטובר 2023/רויטרס
עזה. רויטרס
עזה/רויטרס

משהובהר שממשלת קטאר, תומכת אחים מוסלמים, משחקת משחק כפול, וחמאס פועל באופן הכי מרושע, מניפולטיבי וזדוני תוך כדי שימוש ציני מבחיל בתינוקות וניצולי שואה והפעלת לוחמה פסיכולוגית - הגיעה העת לשנות את כללי המשחק. אם רוצים להשמיד את הנהגת ופעילי חמאס שהוכיחו כי הם נאצים מודרניים ללא עכבות, יש לחתור להשגת היעדים תוך הטלת עוצמה אדירה על עזה. התשובה של צה"ל צריכה להדהד בכל העולם, בלי למצמץ, וללא גמגומים בדרך.

יש שיקולים רבים בניהול המלחמה, כמו האיומים הניבטים מאיראן, עיראק, סוריה, חיזבאללה, תימן, יהודה ושומרון וזירת הפנים - אך התמונה כבר התבהרה. הממשלה לא יכולה לאבד עוד זמן יקר, וכל שעה חשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully