וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: "אין משבר הומניטרי ברצועה, יש לצמצם את הסיוע למינימום"

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 18:54

בצל הלחץ האמריקני להגדיל את הסיוע לרצועה, בצה"ל נשמעות קריאות לצמצמו כדי להחליש את חמאס. עד כה הועברו 94 משאיות, בהן ציוד רפואי, מזון ומים, ומחר מתוכננת העברה של יותר מעשר משאיות. לפי שעה, סוכם שלא יועבר דלק. "אף אחד לא נאיבי, מה שנכנס יעבור בסוף לחמאס"

צה"ל תקף חוליית משגרים מלבנון/דובר צה"ל

בתחילת המלחמה עלתה סוגיית הלחץ ההומניטרי כמנוף על הנהגת חמאס, אך לאחר התערבות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושאר בכירי הממשל האמריקני, הוחלט להיענות לבקשה, אליה הצטרפו מדינות ערביות ואירופאיות, לפיה יש לפתוח ציר הומניטרי בשני שלבים.

השלב הראשון כלל הודעות, שינתנו במגוון אופנים, לציבור הפלסטיני, לעזוב את בתיהם בצפון רצועת עזה והעיר עזה, ולעבור לאזור מדרום לנחל עזה. יותר מ-750 אלף פלסטינים נענו לדרישה, ועברו להתגורר בבתי משפחות וחברים, באוהלים ובמחסים שהקימו ארגוני סיוע בינלאומיים בדרום הרצועה. חשוב להדגיש כי מאמץ זה נמשך גם היום, והוא מכוון לעבר הפלסטינים שמשמשים כמגן אנושי סביב בתי חולים ומתקנים רגישים מתחתיהם הקים חמאס אתרים צבאיים ומקומות מסתור להנהגה ולפעילי הזרוע הצבאית.

השלב השני בציר ההומניטרי הולך ומתגבר: העברת סיוע בתרופות, ציוד רפואי, מזון ומים דרך מעבר רפיח. ממשלת ישראל נכנעה ללחץ חרף המלצות של גורמים במערכת הביטחון, שקראו להטיל על המלחמה כלים חדשים מסוג אחר שלא נוסו עד כה אל מול האכזריות של יחיא סינוואר ושותפיו לטבח.

משאיות סיוע במעבר רפיח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות סיוע במעבר רפיח, השבוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהתאם לכך, סוכם כי לא יועברו דלקים לרצועת עזה, וכל משאית שמגיעה ממצרים תעבור בדיקה קפדנית במעבר ניצנה ומשם היא תנוע למעבר רפיח ותיכנס אל דרום הרצועה. בצה"ל הדגישו כי במידה וינסה חמאס להניח את ידיו על המים והמזון הוא יפציץ משאיות מהאוויר. גורם ביטחוני, אמר לוואלה!, "אף אחד לא נאיבי. כל מה שנכנס לרצועת עזה יעבור בצורה כזו או אחרת לחמאס. כמו שהוא שולט בדלקים של ארגוני הסיוע, לצורך הפעלת הגנרטורים שמכניסים אוויר ומעבירים חשמל לבונקרים, מפקדות, ולמנהרות שם הם מסתתרים".

גורמים בצה"ל אמרו כי בהתחלה היה שיח סביב עשרים משאיות, וכעת המספר עומד על 94 (עד הלילה זה יהיה המספר), וכבר מחר יחצה הנתון יותר ממאה משאיות. הגורמים בצה"ל עדיין סבורים כי יש לצמצם עד מינימום את העברת המשאיות לרצועת עזה מאחר ואין שם משבר הומניטרי, וכי זו תהיה נקודה שעשויה לטלטל את הנהגת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully