וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הילדים שלכם תקועים בבית ולא לומדים? תשאלו את שר החינוך למה

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 21:32

3 שנים מפרוץ המגיפה שאילצה את מערכת החינוך להגות תכנית מגירה בין לילה, אפשר היה להאמין שכעת, למודי ניסיון, יתקבל מענה מהיר. שבועות מפרוץ המלחמה וילדינו עדיין באוויר, "לומדים מרחוק", קורבנות המערכת שמסרבת להפיק לקחים. השר קיש - תכנס לאירוע. עכשיו

בווידאו: השר יואב קיש אומר שגם לאחראים על ההתנתקות יש אחריות/מערכת וואלה!

מרץ 2020. וירוס מסתורי מתפשט בעולם. כולם בהלם - הממשלות, האזרחים, המדענים. פעולות יומ-יומיות פשוטות כמו לחיצה על כפתור המעלית הופכת לאיום קיומי. במערכת החינוך מתלבטים כיצד להמשיך לחנך את ילדנו במהלך הסגרים הארוכים. אפליקציית "זום", שבקושי היתה מוכרת, הופכת בין לילה למטבע לשון. מערכת החינוך מנסה להמציא את הגלגל ולקיים שגרת לימודים. התוצאה - ציון 100 על הרצון הטוב, ציון 0 על התוצאה. מערכת החינוך מבטיחה להפיק לקחים ומבינה שחשוב מאוד לפתח מערכות למידה מרחוק, שמטבע הדברים יהיו חיוניות במצבים נוספים, דוגמת מלחמה.

אוקטובר 2023. מלחמה. עשרות אלפי תלמידים פונו מבתיהם, מאות אלפים נוספים לא יכולים ללמוד בגנים ובבתי ספר שלהם משום שאינם ממוגנים. במשרד החינוך ממהרים לפתוח את המגירה לשעת חירום כדי לשלוף את התוכניות ששופרו לאחר הקורונה. אבל המגירה - ריקה.

הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בית ספר שיא על שם אורה הרצוג ראש העין, 30 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
במשרד החינוך מיהרו לפתוח את המגירה לשעת חירום - אבל המגירה ריקה/ראובן קסטרו

בשבוע הראשון ללחימה, ילדי ישראל, מהגן ועד התיכון - לא למדו. כלום. אפשר להיות סלחניים, הרי אם מערכת משומנת כמו צה"ל מצאה עצמה מופתעת לחלוטין ולקח לה 3-4 ימים להתיישר, מה אפשר לצפות ממערכת חבוטה ומיושנת כמו מערכת החינוך. אבל אפילו אם מתייחסים בסלחנות, כבר עבר מספיק זמן כדי שמערכת החינוך תימצא במקום אחר.

גם עכשיו, מרבית גני ילדים לא לומדים כלל או לומדים לסירוגין יום כן-יום לא (מה שמשתק את ההורים, אלה שעדיין לא הוצאו לחל"ת, ובעיקר עושה רע לילדים), במספר עצום של בתי הספר יסודיים לומדים "פיזית" במוסד החינוכי יום או יומיים בלבד בשבוע, ועם מערכת שעות מצומצמת מאוד. והלמידה מרחוק? טוב, היא בעיקר עבודה בעיניים. כל הורה שרואה את ילדיו "לומדים מהבית" מבין את זה היטב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר החינוך יואב קיש בהצהרה לתקשורת. 15 באוקטובר 2023. אורי סלע
צריכים שתכנס לאירוע, עכשיו. שר החינוך קיש/אורי סלע

אמנם הוסכם שלא יישאלו שאלות על המחדל המודיעני של 7 באוקטובר עד אחרי המלחמה, אבל הגיע הזמן שנשאל את השאלות על מחדל ההיערכות של מערכת החינוך למצב הזה:

  • מדוע אין תוכנית סדורה שהופקה מלקחי מגיפת הקורונה?
  • מי מנהל את הדבר הזה? משרד החינוך? ראש העיר? פיקוד העורף? מנהלי בתי הספר?
  • מדוע אין אחידות באופן הלמידה - מה שמייצר "מעמדות" בין התלמידים?
  • מדוע הלמידה הפיזית בבית הספר, אותו יום בודד שמקבלים הילדים בכיתה "אמיתית" מתחילה רק ב-8:50 במקום ב-8:00?
  • מדוע לא לומדים בימי שישי?
  • למה הלמידה מרחוק מתחילה רק ב-9:00?
  • למה לא מאחדים כיתות בשיעורי זום, בטח בכיתות הבוגרות, כדי לאפשר למידה ליותר שעות ביום, שגם תעסיק את הילדים וגם תרחיק אותם מהחשיפה לחדשות?
  • איך ייתכן שהמורים עדיין לא יודעים לנהל שיעור באמצעות המחשב? במרבית המקרים, מתוך 45 דקות שיעור, חצי מהזמן מתבזבז על ניסיונות התחברות, כאילו אנחנו לפני 20 שנה.
  • ואיך יכול להיות שהאתרים שפותחו ללמידה מרחוק נופלים מרוב עומס? הרי כל מהות קיומם היא לתת מענה למצב שבו מאות אלפים גולשים צעירים מבקרים באתרים האלה במקביל.
  • מישהו מתכוון להחזיר את ימי הלימוד האבודים? מישהו חושב על זה בכלל? קיצור החופש הגדול כבר אמרנו?
פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
אפשר לקיים שגרת לימודים מלאה. ילדים עולים לכיתה א', ספטמבר/ראובן קסטרו

תירוצים יש למערכת בכמויות, אבל הם לא משכנעים. אדוני שר החינוך יואב קיש, הגיע הזמן שתיכנס לאירוע. לו היית ממשיך להיות טיס קרב, היית עולה על מדים עוד בבוקר ה-7 באוקטובר. אז לאן נעלמת? המערכת זקוקה למנהיג לשאת אליה עיניים ולקבל הנחיות אחידות.

אפשר לקיים שגרת לימודים מלאה. כן מלאה, ואפילו יותר רחבה מהרגיל - ילדי הגנים והכיתות הנמוכות בלמידה פיזית, כל יום בכיתות (ניתן לרכז כיתות ממספר בתי ספר לא ממוגנים בבית ספר אחד ממוגן), והילדים הבוגרים יותר - בלמידה "אמיתית" מרחוק. השר קיש, ילדי והורי ישראל צריכים שתיכנס לאירוע. עכשיו.

הכותב הוא סגן העורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully