וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בעצרת ענק באיסטנבול: "חמאס לא טרוריסטים, ישראל כובשת"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 10:31

באחת ההפגנות הפרו-פלסטיניות הגדולות ביותר מאז פרוץ המלחמה, המשיך נשיא טורקיה לתקוף את ישראל ולהגן על חמאס: "אני מדבר באופן ברור משום שטורקיה לא חייבת כלום לאף אחד, נכריז בפני כל העולם שישראל פושע מלחמה". אלי כהן: הורתי על החזרת הנציגים הדיפלומטיים מטורקיה

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום (שבת) בעצרת ענק באיסטנבול כי ישראל היא "כובשת", וחזר על עמדתו כי חמאס אינו ארגון טרור. "אני חוזר ומדגיש שחמאס אינו ארגון טרור. ישראל מאוד נעלבה מזה. ישראל היא כובשת, ארדואן מדבר ברור כי טורקיה לא חייבת לכם כלום", אמר למאות אלפי תומכים שהתאספו בנמל התעופה הישן בעיר, באחת ההפגנות הפרו-פלסטיניות הגדולות ביותר מאז פרוץ המלחמה לפני שלושה שבועות.

ארדואן, שלבש צעיף שעליו היה רקום דגל פלסטין, אמר כי "ישראל מבצעת בגלוי פשעי מלחמה במשך 22 ימים, אך מנהיגי המערב לא מצליחים אפילו לקרוא להפסקת אש, שלא לדבר על להגיב על כך", אמר ארדואן לתומכיו, שנופפו בדגלים פלסטיניים. "אנחנו נאמר לכל העולם שישראל היא פושעת מלחמה. אנחנו נערכים לכך, אנחנו נכריז שישראל היא פושעת מלחמה".

שר החוץ אלי כהן הודיע בעקבות נאומו של ארדואן על החזרת חלק מהנציגים מטורקיהכדי "לבחון מחדש את היחסים בין המדינות", מבלי לפרט מעבר לכך. מאז תחילת המלחמה דווח שהדיפלומטים הישראלים במדינה עזבו אותה בשל המצב הביטחוני והזעם ברחוב.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
מנסה לרצות את בסיס תומכיו האסלאמיסטי והלאומני. ארדואן בעצרת באיסטנבול, היום/רויטרס
עצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, טורקיה, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
איסטנבול, היום/רויטרס

נאומו של ארדואן היום הוא חלק מההסלמה ברטוריקה שלו כלפי ישראל בימים האחרונים, ופרשנים רואים בכך ניסיון לפייס את בסיס תומכיו הלאומנים והאסלאמיסטיים, יום לפני שטורקיה תציין מאה שנה להקמת הרפובליקה החילונית שייסד מוסטפא כמאל אטאטורק. תחת שלטונו בן שני העשורים של ארדואן, הוא השקיע מאמצים רבים לטשטש את זהותה החילונית של טורקיה ולהכניס את הדת אל הפוליטיקה והחיים הציבוריים.

טורקיה גינתה את הרג האזרחים שנטבחו על ידי חמאס במתקפת הפתע של 7 באוקטובר, אך ארדואן כינה השבוע את חברי הארגון "לוחמי חופש". הוא גם תקף את התמיכה שלה זוכה ישראל מצד רוב מדינות המערב, וספג גינויים חריפים על כך מצדה ומצד איטליה.

אנקרה, בניגוד לרוב בעלות בריתה בנאט"ו, האיחוד האירופי וכמה ממדינות המפרץ, אינה מגדירה את חמאס ארגון טרור. כמה מבכירי חמאס מתגוררים בטורקיה - אף שדווח כי הם התבקשו לעזוב לאחר המתקפה, חרף הכחשותיה של אנקרה - והיא הציעה לתווך בשיחות לשחרור החטופים. ואולם, בשלב זה היא אינה משחקת תפקיד מרכזי במגעים, שאותם מובילות קטאר ומצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully