וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה המסווגת החדשה שתסייע לצוד את בכירי חמאס

28.10.2023 / 13:20

היחידה המסווגת של אמ"ן, בפיקוד מפקד טייסת קרב לשעבר, תסייע בסיכול בכירי חמאס ודיוק מטרות ברצועת עזה בזמן אמת. כל הפרטים

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

עם תחילת המלחמה, בוצעו הערכות מצב באגף המודיעין של צה"ל ובמטה המבצעי של חיל האוויר, והועלו פערים ומתח בין המודיעין שעולה משטחי רצועת עזה והפקת מטרות ממנו לתקיפה לבין התקיפה עצמה. בהתאם להערכות המצב וניתוח התהליכים, הוחלט להקים יחידה מסווגת בתוך אמ"ן בפיקוד מפקד טייסת קרב, עתיר ניסיון מבצעי, שיפקד על צוותים שמקבלים את המידע, ויחד עם גורמי תכנון של חיל האוויר יתרגם את המודיעין לתקיפות בזמן אמת.

גורם צבאי אמר לוואלה!: "כבר בימים הראשונים היה ברור שעולה מודיעין מעולה מהשטח, אבל עד שמתרגמים אותו לכדי תקיפה המטרות נעלמות. לאחר ניתוח התהליך, הצביעו הגורמים על צווארי הבקבוק והחלט לטפל בהם כדי לקצר את התהליך. כעת, מהרגע שעולה המודיעין, מפיקים ממנו תובנה על המטרה שהוא יכול להיות, ואז מעבירים אותו לתקיפה. אחד האתגרים הוא השפה המשותפת בין המודיעין לכוחות האוויר".

צה״ל חיסל את ראש המערך האווירי של חמאס, עצאם אבו רכבה וראתב אבו צהיבאן מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה. דובר צה"ל
המטרה: יותר כאלה, ובדרגים גבוהים יותר/דובר צה"ל

היחידה החדשה שהוקמה באמ"ן, לצד התארגנויות חדשות וישנות לצורכי ההישגים הנדרשים של המלחמה, החלה להתמחות במטרות קריטיות בזמן אמת, כמו חוליות שעומדות לבצע ירי מסוגים שונים. לפי הערכות, היחידה תסייע בציד של בכירי הנהגת חמאס והזרוע הצבאית.

הגורם הצבאי הוסיף כי המיצוי של סגירת מעגלי האש בהתקפה של מטרות קריטיות בזמן אמת בא לידי ביטוי בשיקולים נוספים - לדוגמה, מטוסי קרב שתוקפים בלבנון או בסוריה ונותרו עם חימושים, טסים דרומה כדי להטיל את הטילים על מטרות ידועות מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully