וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גבול לאטימות: המושב הפך לשטח צבאי - המלון אליו פונו דורש מהם לעזוב

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 17:13

תושבי מושב בגליל שפונו לטבריה נדרשים לפנות את בית המלון בו שוכנו בעיר. "אנחנו לקראת קריסה פיזית, כלכלית ואף מורלית כאשר רואים שהמדינה נוטשת אותנו"

המלון דורש מהתושבים שפונו מהצפון לעזוב עד מוצ"ש. ללא, אתר רשמי
המכתב שקיבלו תושבי המושב/אתר רשמי, ללא

שיא האטימות: תושבי מושב בגליל המערבי שפונו למלון בטבריה, קיבלו הודעה שעליהם לפנות את המלון עם צאת השבת. משרד הביטחון טרם הכיר בצורך לפנות אותם וטרם לקח על העניין אחריות, למרות שהוסמך לכך על ידי הממשלה. המושב, שנמצא במרחק של כמה קילומטרים מגבול לבנון, נראה יותר כבסיס צבאי בשבועיים האחרונים, עם מאות חיילים ששוכנו בו, גם במוסדות ציבור כמו בית הכנסת, כתחנת מעבר עד שיוצבו בעמדותיהם בחזית הצפונית. במושב חיים כ-800 תושבים, כ-350 תושבים מהם התפנו עצמאית, עוד כ-400 תושבים חייבים פתרון לפינוי - כלומר כ-120 חדרים. כ-50 תושבים לא יכולים לעזוב בגלל הטיפול בחקלאות וחיות המשק.

לחצי מהתושבים בישוב הוותיק אין ממ"דים. הם נדרשים למקלטים אלא שזה לא פתרון מספק לישוב שע"פ הנחייות פיקוד העורף זמן ההתראה בו הינו "מידי". רוב התושבים התפנו זה מכבר על בסיס המלצת המועצה האזורית מעלה יוסף ויו"ר פורום ישובי קו העימות משה דוידוביץ', אלא שהמדינה טרם לקחה עליהם אחריות גם אחרי שהרחיבה את רשימת הישובים המאושרת לפינוי. התיירות שותקה כבר ביום הראשון למלחמה. הצימרים המפרנסים תושבים במושב נסגרו וספקים מפחדים להגיע לעסקים שפעלו בישוב. ללא מעט מתושבי המושב הצנוע אין יכולת כלכלית להתפנות עצמאית, קשישים, משפחות מרובות ילדים. כמו גם חקלאים, נשים וילדים של חברי כיתת כוננות ושל עובדים חיוניים.

שלט במושב עבדון שהפך לשטח צבאי. יואב איתיאל,
שלט "זהירות נ"ט" במושב/יואב איתיאל
המלון דורש מהתושבים שפונו מהצפון לעזוב עד מוצ"ש. ללא, אתר רשמי
לחצי מהתושבים בישוב הוותיק אין ממ"דים./אתר רשמי, ללא

מזה שלושה שבועות התושבים דואגים מיוזמתם ובהתנדבות מלאה לצרכיהם של מאות החיילים שחונים במושב וסביבתו עם אוכל, הסעות, כביסה, פינוי זבל, ורכישת ציוד שנדרש להם כמו נייר טואלט, פנסים, מטענים ניידים, משאילים להם גנרטורים ומסייעים בטעינת רכבים חשמליים של המילואימניקים. "כל בקשה של חייל מתקבלת ונעשה מאמץ גדול מאוד לתת פתרון", אומרים בוועד המקומי.

"המושב מגיע לקצה יכולתו הפיזית, הכלכלית והנפשית. אנחנו לקראת קריסה פיזית, כלכלית ואף מורלית כאשר רואים שהמדינה נוטשת אותנו". מתארת יו"ר הוועד המקומי וראש צוות החירום (צח"י) בישוב במכתב דחוף ששיגרה בראשית השבוע לשר הבטחון, תוך שהיא מתחננת לסיוע והכרה בפינוי, "התושבים מרגישים שנטשו אותם, השאירו אותם לבד, בלי תמיכה של המדינה, בלי תמיכה פיזית ורגשית לילדים, בלי יכולת להתפרנס, בלי יכולת לישון בלילה וחשוב מכך תחת סכנת חיים ממשית".

היא מתחננת לסיוע בפינוי. "הכתובת על הקיר! אף אחד לא רוצה שגורלנו יהיה כגורלם של יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר הארור!", כתבה.

יו"ר החברה הכלכלית של המועצה האזורית מעלה יוסף, דוד כהן פינה את משפחתו לדירה באור עקיבא, תוך שהוא ממשיך לעבוד. כהן אמר לוואלה! כי ראש המועצה שוחח בעניין עם שר האוצר, שר הבטחון ואלוף פיקוד הצפון. "בסופו של דבר זו צריכה להיות החלטה שלהם. זה לא רק לגבי עבדון אלא גם לגבי ישובים אחרים שהתפנו ולא ברשימה. ברור לכולם שלנו כרשות מקומית אין את היכולת הכלכלית להחזיק את התושבים במלונות". כהן, שהתפנה עם משפחתו לאור עקיבא, אומר שבמועצה עושים מאמצים כבירים גם במהלך השבת למצוא תרומות שיאפשרו בינתיים לדחות את רוע הגזירה ולהותיר את תושבי עבדון שבטבריה ולו רק לעוד מספר ימים, עד שהעניינים יסתדרו.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully