וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך אש ותמרות עשן: מה בדיוק עושה צה"ל ברצועה?

28.10.2023 / 11:00

המידע על שלב הלחימה הנוכחי מוגבל, ולא בכדי. צה"ל תקף 150 אתרים תת קרקעיים, אולם בעיקר מטיל ערפל כדי להרחיב את הלחץ על חמאס, שכרגע נמצא בעלטה, תרתי משמע. ומה לגבי עסקת החטופים?

חיסול מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי החליט להרחיב את ערפל הקרב על פעילות צה"ל בתוך שטחי רצועת עזה. זאת, על מנת להעניק יותר חופש הפעולה לכוחות ולהטיל "הפתעות", עליהן התחייב בפני לוחמי צה"ל לפני ימים אחדים.

המהלך הראשון של צה"ל החל אתמול סמוך לשעה 17:30, וכלל תקיפה נרחבת מהאוויר ומהקרקע של יותר מ-600 מטרות בפחות משעה וחצי. מדובר בקצב תקיפה מהגבוהים שחשף צה"ל בשני העשורים האחרונים.

אפקט התקיפה שקדמה לכניסת הכוחות: תוך דקות אחדות הודיעו הפלסטינים על ניתוק חשמל וקווי תקשורת ואזור צפון רצועת עזה, וחלקים מהעיר עזה נכנסו לעלטת תקשורת. התקיפה עשויה לשבש לחמאס את היכולת להבין מה קורה מעל למנהרות, לבנות תמונה מודיעינית ולהעביר פקודות.

הפעולה השנייה כללה תקיפה של 150 אתרים תת קרקעיים בהם מסתתרים פעילי החמאס, אתרי שיגור, אמצעי לחימה, מחסנים, מרכזי פיקוד ושליטה ומנהרות שמחברות בין בניינים ואתרים.

הפעולה השלישית כללה התקפה על המרחבים אליהם נכנסו כוחות צה"ל בעומק השטח הפלסטיני כדי לפגוע במחבלים, מטענים ועמדות טילי נ"ט.

טנק צה"ל בגבול הרצועה
28.10.23. אבי רוקח
טנק צה"ל בגבול הרצועה. חמ"לים עוקבים אחרי הכוחות ופוגעים בכל מחבל שמנסה להתקרב/אבי רוקח

תוך כדי הפעילות מלווה "מסך אש מתגלגל" את הכוחות. המשמעות היא שיש מספר חמ"לים שעוקבים אחר הכוחות ופוגעים בכל מחבל שמנסה להתקרב אליהם. האש זמינה מכלי טיס באוויר, סוללות ארטילריה בזמינות של שניות לכל אירוע ויחידות מיוחדות.

צה"ל מעדיף להטיל את ערפל הקרב כדי להרחיב את הלחץ על חמאס, שבשלב הזה נמצא בעלטה בעקבות שורה של פעולות שביצע. בצה"ל הבהירו כי חמאס לא באמת חתר עד כה לעסקה לשחרור חטופים והוא מפעיל לוחמה פסיכולוגית אכזרית, מניפולציות ושקרים ולכן יש כוונה לבודד אותו ממידע, בוודאי בכל מה שקשור לתוכניות צה"ל להמשך, שיכללו תוכניות מבצעיות מפתיעות עם תחבולות והונאות. ההערכה בצה"ל היא כי ערפל הקרב על אופי הלחימה ושיטות הקרב יגדילו את הלחץ ואי הוודאות של חמאס שהנהגתו מסתתרת במנהרות.

במסגרת הלחץ שמפעיל צה"ל על הנהגת החמאס, שראשיו מסתתרים מתחת לאתרים רגישים ביניהם בתי חולים, הועבר מודיעין מצה"ל לאמריקאים ולבריטים, כדי לבסס את הטיעונים על בית החולים שיפא בלב העיר עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully