וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כחודש בתרדמת: מתה הנערה האיראנית שנחקרה על ידי משטרת המוסר במטרו

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 9:51

בימים האחרונים נכנסה ארמיטה גרוואנד בת ה-16 למוות מוחי, ומותה עלול להצית מחדש את מחאות החיג'אב. ארגוני זכויות אדם ואופוזיציה טוענים שהיא הוכתה בידי משטרת המוסר בשל הפרת קוד הלבוש, אך הרשויות מכחישות

נערה איראנית שנפלה לתרדמת בתחנת רכבת תחתית/טוויטר

הנערה האיראנית ארמיטה גרוואנד, שאושפזה בחודש האחרון בתרדמת, מתה בבית החולים - כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת במדינה. בימים האחרונים דווח כי גרוואנד בת ה-16 סובלת ממוות מוחי, שבועות אחרי שנתקלה במשטרת המוסר ברכבת התחתית בטהראן.

הרשויות באיראן הכחישו את הטענות שהעלו כמה ארגוני זכויות אדם ופעילי אופוזיציה שלפיהן גרוואנד נפצעה בעימות עם משטרת המוסר ב-1 באוקטובר. סרטון שפורסם מהמטרו בטהראן לא מצליח להבהיר כיצד נפלה הנערה, ומותה האפשרי עלול להבעיר מחדש את הרחובות באיראן, שנה אחרי פרוץ מחאות החיג'אב בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני בנסיבות דומות.

אחרי העימות בין הנערה לבין משטרת המוסר, רמזו כלי התקשורת של המשטר כי היא סבלה מ"בעיה רפואית" קודמת, בדומה לגרסה שניתנה למקרה של אמיני.

לאחר המקרה, סוכנות הידיעות הרשמית פארס פרסמה ריאיון עם הוריה של הנערה, שבו הם אמרו כי היא לא הותקפה. "בדקנו את כל הסרטונים וקיבלנו הוכחה שהתקרית הזו הייתה תאונה. אנחנו מבקשים להתפלל עבור החלמתה של ילדתנו", אמר האב. עם זאת, הרשויות האיראניות כבר פרסמו בעבר ריאיונות כפויים עם בני משפחה, וברשתות נטען כי הוריה של ארמיטה אולצו לדבר.

בנוסף לכך, עיתונאי מעיתון רפורמיסטי שניסה לכסות את הסיפור ולהגיע לבית החולים שבו מאושפזת ארמיטה נעצר לזמן קצר, ומאז המשטרה הגבילה את הגישה לבית החולים. ברשתות החברתיות פורסמו תמונות שבהן נראתה לכאורה ארמיטה מאושפזת בתרדמת בבית החולים, בדומה לאלו של אמיני לפני מותה.

השלטון התיאוקרטי באיראן הטיל הגבלות על לבושן של נשים מאז המהפכה שהדיחה את השאה החילוני הפרו-מערבי ב-1979. מאז, נשים נדרשות על פי חוק לכסות את שיערן וללבוש בגדים ארוכים ורפויים.
אלו המפרות זאת עומדות בפני נזיפה ציבורית, קנסות או מעצר.

אך על אף קוד הלבוש האסלאמי הנוקשה, יותר ויותר נשים מופיעות ללא כיסוי במקומות ציבוריים כמו קניונים, מסעדות וחנויות ברחבי המדינה מאז מותה של אמיני. לאחרונה העביר הפרלמנט בטהראן חוק שמגביר את הענישה על נשים שיפרו את קוד הלבוש עד כדי מאסר של עשר שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully