וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: התקיפה המאסיבית הערב פגעה ביכולת חמאס לקראת התמרון הקרקעי

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 22:10

בתקיפה משולבת מהאוויר, היבשה והים פגע צה"ל בתשתיות בעומק השטח, בחמ"לים ובמרכזי פיקוד ושליטה. על פי דיווחים פלסטיניים, נותקו מקורות החשמל והאינטרנט ברצועה. בחיל האוויר אומרים שכאשר התמרון הקרקעי יתחיל, החייל יעמיד לזכות כוחות היבשה מעטפת "שלא נראתה מעולם"

בווידאו: תקיפה נרחבת של צה"ל ברצועת עזה/צילום: רשתות חברתיות

כוחות צה"ל באוויר, ביבשה ובים פתחו קרוב לשעה 17:30 בהפגזה שנמשכה כשעה וחצי, והייתה מהרחבות ביותר מאז החלה המלחמה. לדברי גורמי צבא, צה"ל תקף מטרות לאורך כל רצועת עזה כמו מנהרות הגנתיות, זירות מטענים, עמדות נ"ט, תצפית, כוחות רתק של פצצות מרגמה וצלפים ומטרות נוספות. לדברי הגורמים התקיפות פגעו בתשתיות תת קרקעיות בעומק השטח הפלסטיני, בחמ"לים, במרכזי פיקוד ושליטה ובאתרי כינוס ומסתור של מחבלים.

על פי הערכה של גורמים בצה"ל, השמדת היעדים פגעה ביכולות משמעותיות שהכין חמאס לקראת התמרון הקרקעי של צה"ל, והביא להרג פעילים רבים.

תקיפות צה״ל. ברצועת עזה 27 באוקטובר 2023. רויטרס
התקפה מאסיבית של צה"ל בעזה/רויטרס

הפלסטינים טוענים כי כתוצאה מהתקיפות נותקו מקורות החשמל ברצועת עזה, ומרבית תשתית האינטרנט. גורמי צבא הבהירו בשיחה עם וואלה! כי החשמל שפועל כעת ברצועת עזה מבוסס ברובו על גנרטורים ועל מערכות סולאריות. לדברי גורמי צבא רוב שיגורי הרקטות מבוצעים באמצעות מערכות שליטה מרחוק. בצה"ל מתכוונים לנצל את השיבוש במערכי הפיקוד והשליטה של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תקיפה נרחבת של ישראל בעזה, 27 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד ההתקפה, 27 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים בחיל האוויר, אמרו היום לוואלה! כי ברגע שיתחיל התמרון הקרקעי, החייל יעמיד לרשות כוחות היבשה מעטפת אווירית "שלא נראתה מעולם" עד כה, לא בלחימה בשטחי רצועת עזה ולא בלבנון, במטרה להסיר איומים על הכוחות שינועו לעבר השטחים הבנויים. חיל האוויר ייענה לדרישות המפקדים בשטח במהירות חסרת תקדים וישמיד את האיומים באמצעות מגוון של טילים ופצצות. במעטפת האווירית ייקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק ומערכים נוספים "שיטילו למלחמה הפתעות מסוג שהפלסטינים לא חוו עד כה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully