וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,700 מטפלים סיעודיים זרים נמלטו מהארץ בשל המלחמה: "צריך למצוא פתרון מיידי"

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 12:00

לצד מאות העובדים הזרים, גם 500 מתול 1,000 עובדים פלסטינים מיו"ש לא הגיעו למוסדות הגריאטרים. לכן, ברשות האוכלוסין הוחלט להקל על תנאי הקבלה, כיד להגדיל את היקף העובדים. "צריך פתרון ארוך טווח דרך מדינות כמו הודו או נפאל"

מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור חמאס הותקפו ביממה האחרונה, 25.10.2023/דןבר צה"ל

כ-1,700 עובדים זרים בתחום הסיעוד עזבו את המדינה בשלושת השבועות האחרונים, בעקבות פחד מהמלחמה בעזה - כך נודע היום (שישי) לוואלה. רוב העובדים הם מהסיעוד הביתי, שעוזרים באופן פרטני לקשישים שנותרו כעת ללא סיוע במשימות יומיומיות כמו האכלה או הלבשה. בנוסף, במוסדות הגריאטריים או הסיעודיים נעזרים בעיקר בעובדים פלסטינים מיהודה ושומרון, אך מתחילת המלחמה רק 500 מתוך 1,000 העובדים שאמורים להגיע למוסדות.

לכל העדכונים על המלחמה

"בכל יום מגיעים פחות ופחות עובדים כי הם מפחדים להיכנס לישראל, ולאילו שמגיעים מציקים בדרך גם אזרחים וגם חיילים", הסביר בכיר במוסדות בתי האבות. "צריך למצוא פתרון מיידי וגם פתרון ארוך טווח דרך מדינות כמו הודו או נפאל, לא יודע אם נוכל לסמוך על הגעת פלסטינים בזמן הקרוב".

עובדת זרה מסייעת לקשישה. קובי גדעון, פלאש 90
עובדת זרה מסייעת לקשישה. ארכיון/פלאש 90, קובי גדעון

ברשות האוכלוסין הבינו את גודל האתגר שעומד בפני המשק הישראלי בכלל ובענף הסיעוד בפרט, שנעזר כמעט לחלוטין בעובדים לא ישראלים. לכן, הוחלט על מתן הקלות בהעסקת עובדים כדי להרחיב את מעגל העובדים שיתנו מענה לצרכים הסיעודיים של המטופלים. בין ההקלות הוחלט כי עובדים זרים השוהים בישראל, יואשרו בהליך מהיר לקליטתם כמטפלים סיעודים, גם אם לא הועסקו יותר מ-90 יום.

בנוסף, עובדים זרים יוכלו להשתבץ לעבודה כמחליפים, אף אם חלפו יותר מ-30 יום מהעסקתם הקודמת. עובדים זרים שהיו יכולים עד כה לעבוד כמחליפים בלבד ועומדים בתנאי הסף לוועדה ההומניטרית - יהיו יכולים להשתבץ כעובדים קבועים אצל מטופלים המשויכים לפריפריה בלבד, כדי לתת מענה מיוחד לאזורים אלו שחווים קשיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully