וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך 48 שעות: כוחות צה"ל פשטו ברצועה, מחבלים חוסלו

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 9:35

לוחמי צה"ל נכנסו לעומק של כקילומטר בשטח עזה. הכוחות תרגלו את השלב הבא במלחמה - שכלל תיאום וסנכרון עם חיל האוויר. במהלך הפשיטה נחשפו חוליות מחבלים שהסתתרו במבנים ומתחת לקרקע. כמו כן נמצאו מטעני חבלה. גורם ביטחוני בכיר: "חמאס נמצא בלחץ - אנשיו עושים טעויות"

בווידאו: הקרב על תחנת שדרות: לוחמי הימ"מ משחזרים בריאיון לוואלה!/ניב אהרונסון

כוחות צה"ל פשטו הלילה (שישי) ברצועת עזה - זו הפעם השנייה בתוך 48 שעות. הכוחות נכנסו לעומק של יותר מקילומטר מקו הגבול, השמידו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים. לדברי גורם בפיקוד דרום הכניסה הייתה הכנה לשלב הבא בלחימה. "הכוחות נכנסו בחיפוי ארטילריה וכוח אווירי משמעותי", אמר. "הם חשפו מטעני חבלה בצירים וחוליות מחבלים שהסתתרו מתחת לקרקע ובמבנים. מטרת הכניסה הייתה לתרגל את הכוחות היבשה ביניהם ועם כוחות האוויר. זה מחזק את הביטחון העצמי של המפקדים והלוחמים ומסייע להגיע לעוד הישגים".

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הלחץ על חמאס גדל מיום ליום. "זה בא לידי ביטוי בחיסול מפקדים, פעילים והרס תשתיות צבאיות ואזרחיות", הסביר. "כל יום יש עוד פלסטינים שעוזבים את צפון ומרכז רצועת עזה ומצמצמים את המגן האנושי של הנהגת חמאס - למרות שפעילי הארגון מאיימים על אזרחים, עוצרים אותם במחסומים ולא מהססים גם לירות".

חאן יונס בדרום רצועת עזה לאחר מתקפת צה"ל, 19 באוקטובר 2023.. איברהים אבו מוסטפא, רויטרס
חאן יונס בדרום רצועת עזה לאחר מתקפת צה"ל, 19 באוקטובר 2023./רויטרס, איברהים אבו מוסטפא

"הצלחנו לפגוע ביכולות הפיקוד והשליטה על השטח", הוסיף הגורם. "כבר אין לחמאס שליטה מוחלטת כמו בעבר על השטח ואנשיו והם עושים טעויות. זה מצביע על הלחץ. בכל תחום יש להם פחות. פחות אמצעי לחימה. פחות מחבלים. פחות דלק. פחות מים ומזון. כרגע הם נאבקים על הדלק. ברגע שהם יגיעו לקו האדום הם ייצאו החוצה מהמנהרות ויפגשו את לוחמי צה"ל באוויר, בים וביבשה. למרות הביקורת אנחנו נשמיד את היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס. בינתיים ההנהגה והפיקוד הבכיר יושבים בתת קרקע, דרוכים ומופתעים כל יום מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully