וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 6 פצועים ממל"טים שהתפוצצו בסיני; בישראל מאשימים את החות'ים בתימן

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 13:34

הצבא המצרי אמר כי אחד מכלי הטיס פגע בסמוך לבית חולים בטאבה, ואילו השני הופל ושרידיו נפלו בנואייבה. במשרד החוץ האשימו את המורדים הנתמכים על ידי איראן, שכבר שיגרו טילים ומל"טים לעבר ישראל מאז פרוץ המלחמה מול חמאס

בווידאו: כינוס קבינט המלחמה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שישה בני אדם נפצעו היום (שישי) במצרים מפיצוץ כלי טיס בלתי-מאוישים בשתי עיירות בחצי האי סיני - כך מסר הצבא המצרי, כשבישראל הפנו אצבע מאשימה לעבר החות'ים בתימן. המורדים השיעים הפרו-איראנים כבר ניסו לתקוף את ישראל מוקדם יותר החודש, אך ספינת קרב אמריקנית יירטה טילים ומל"טים בים האדום.

הפיצוצים בטאבה ובנואייבה, שתיהן עיירות נופש פופולריות בקרב תיירים ישראלים לחופי הים האדום, ממחיש את הסיכון הניצב בפני מצרים ומדינות נוספות באזור מפני גלישת הלחימה ברצועת עזה אל שטחן.

דובר צבא מצרים אמר כי שני מל"טים שוגרו מהים האדום לכיוון צפון. תימן שוכנת בקצה הדרומי של הים, וישראל בקצהו הצפוני. הצבא המצרי אמר כי אחד מהם פגע הבוקר במבנה סמוך לבית חולים בטאבה, השוכנת מעבר לגבול עם ישראל, וגרם לפציעתם של שישה אנשים. המל"ט השני הופל מחוץ למרחב האווירי של מצרים, ושרידיו נפלו בנואייבה, השוכנת כ-70 ק"מ מדרום לגבול עם ישראל.

עדי ראייה בשתי הזירות סיפרו כי הם שמעו פיצוצים וראו עשן מיתמר, כמו גם מטוסי קרב מצריים שחגו בשמיים. "חיל האוויר וכוחות ההגנה האווירית מגבירים את המאמצים לשמור על המרחב האווירי של מצרים מכל הכיוונים האסטרטגיים", אמרו בצבא מצרים.

בישראל, משרד החוץ אמר כי המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן שיגרו מל"טים וטילים "במטרה לפגוע בישראל"ץ מוקדם יותר, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי בשעות האחרונות זוהה איום אווירי בים האדום. "מטוסי קרב הוזנקו והנושא בתחקור - להבנתנו מקורה של הפגיעה במצרים הוא באיום הזה", טען. "ישראל תעבוד עם מצרים וארצות הברית ותהדק את ההגנה באזור הים האדום".

נזקים מפיצוץ רקטה בעיר טאבה, מצרים, 27 באוקטובר 2023. טוויטר, צילום מסך
נזקי פגיעת הרקטה בטאבה, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

טאבה, שדרכה עוברים תיירים ישראלים רבים המגיעים לנפוש בחצי האי סיני, גובלת באילת, ונמצאת במרחק של כ-220 ק"מ מהרצועה. נואיבה היא גם עיר תיירות פופולרית בקרב הקהל הישראלי והיא ממוקמת במרחק של כ-65 ק"מ מדרום לאילת.

זירת נפילות רקטות בנואיבה, מצרים. 27 באוקטובר 2023. רויטרס
זירת נפילות רקטות בנואיבה, היום/רויטרס

מצרים מנסה להפעיל לחץ על חמאס כדי שישחרר אזרחים חטופים, במקביל למאמציה לשמור על מעבר רפיח פתוח להכנסת סיוע הומניטרי ולקדם הפסקת אש. באותו הזמן, נשיאה עבד אל-פתאח א-סיסי מתנגד בתוקף לכל אפשרות שתושבי עזה יתפנו לסיני וטוען שהפתרון לסכסוך הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

ביום רביעי, חמאס אמר כי הוא שיגר רקטה לעבר אילת, ולפי צה"ל היא נחתה בשטח פתוח מחוץ לעיר. היה זה ככל הנראה השיגור בעל הטווח הארוך ביותר מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. ביום שבת האחרון נפצעו כמה שומרי גבול מצריים מירי תועה של צה"ל, שהתנצל על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully