וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בקטאר גזר עונש מוות על שמונה הודים ש"ריגלו עבור ישראל"

26.10.2023 / 22:14

בניו דלהי הגיבו ב"זעזוע עמוק" מהעונש שהוטל על השמונה - כולם קצינים לשעבר בצי ההודי שעבדו בחברה פרטית בקטאר. בדוחא סיפקו מעט מאוד פרטים על הנושא, ובניו דלהי אמרו כי ידונו על התיק הזה עם הרשויות בנסיכות

בית משפט בקטאר גזר עונש מוות על שמונה אזרחים הודים שנעצרו במדינה בשנה שעברה באשמת ריגול - כך הודיעה היום (חמישי) ממשלת הודו, שהוסיפה כי היא "מזועזעת עמוקות" מגזר הדין. ניו דלהי מסרה בהצהרה כי היא מייחסת "חשיבות רבה למקרה הזה" ותדון בו מול הרשויות הקטאריות.

התקשורת המקומית דיווחה כי שמונת הגברים, שעבדו עם חברה פרטית בקטאר, נעצרו בגין ריגול אחר תכנית צוללות של הנסיכות באוגוסט 2022, אך רויטרס לא הצליחה לאשר באופן עצמאי את ההאשמות. ממשלת הודו והרשויות בקטאר לא פרסמו את ההאשמות נגד הנאשמים, כולם בכירים לשעבר בחיל הים ההודי.

דובר משרד החוץ ההודי לא הגיב לבקשת תגובה. בהודעת הממשלה נמסר כי "לא יהיה זה ראוי להעיר הערות נוספות בשלב זה" בשל "אופיים החסוי של ההליכים". בכירים במשרד החוץ ההודי, כולל שר החוץ סוברהמניאם ג'אישנקר, אמרו מוקדם יותר כי טיבן המדויק של ההאשמות נגד השמונה "אינו ברור לחלוטין".

יותר מ-800 אלף אזרחים הודים חיים ועובדים בקטאר, המשתמשת בהם כדי לתחזק את כלכלתה החזקה, כפי שעושות מדינות רבות במפרץ הנשענות על עובדים זרים. למאות אלפי ההודים במפרץ יש תפקיד חשוב גם בכלכלה של מולדתם, שאליה הם שולחים חלק מהמשכורות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully