וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון מתוח באו"ם: ארדן התעמת עם הנציג הירדני, איראן שיגרה מסר לארה"ב

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 19:32

הצעת ההחלטה הירדנית קוראת להפסקת אש, אך לא מזכירה כלל את חמאס ולא מגנה את מתקפת הטרור על ישראל. ההצבעה נדחתה למחר. ארדן: "ההצעה הירדנית הוא חילול של מטרות האו"ם". איראן מאיימת על ארצות הברית: "אם רצח הפלסטינים ימשך - לא תוכלו לברוח מהאש שתבער"

העצרת הכללית של האו"ם החלה לדון היום (חמישי) בהצעת ההחלטה אותה הגישה ירדן ושקוראת להפסקת אש מיידית בלחימה בעזה, מבלי לגנות את חמאס. שר החוץ הירדני: "אכפת לנו מחייהם של כולם - של פלסטינים ושל ישראלים". שר החוץ האיראני: "ארצות הברית לא תוכל לברוח מהאש שתבער"

הצעת ההחלטה הירדנית, שאינה מחייבת מבחינה משפטית, צפויה לעבור ברוב גדול. ההצעה אינה מזכירה כלל את חמאס ולא מגנה את מתקפת הטרור על ישראל. עד כה, נרשמו נציגי 100 מדינות לדבר בדיון בנושא בעצרת האו"ם. לאור כך ההצבעה על הצעת ההחלטה צפויה להתקיים רק מחר

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בנאומו בפני עצרת האו"ם כי הדיון בעצרת הכללית על ההצעה הירדנית הוא חילול של מטרות האו"ם, שקם כדי למנוע מזוועות השואה לחזור עליהן. "הצביעו נגד ההצבעה המוטה הזו. עמדו בצד הנכון של ההיסטוריה. אל תתמכו בחמאס", אמר ארדן.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בישיבת חירום של העצרת הכללית, 26 באוקטובר 2023. רויטרס
ארדן מציג בפני האו"ם תמונה של הפרמדיקים שנרצחה בעוטף עזה/רויטרס

במהלך נאומו, הציג ארדן את גופתה של הפרמדיקית עמית מן שנרצחה בקיבוץ בארי ונורתה בראשה ע"י מחבלי חמאס, כשטיפלה בפצועים במרפאה בקיבוץ. עוד הציג ארדן סרטון וידאו של מחבלי חמאס כורתים את ראשו של פועל תאילנדי בעוטף עזה באמצעות מעדר. כמו כן, אנשי המשלחת הישראלית לאו"ם חילקו לכל המשתתפים בדיון בעצרת האו"ם דף נייר ועליו קוד QR שמוביל לסרטונים שצילמו מחבלי חמאס ותיעדו את מעשי הרצח שביצעו בעוטף עזה.

"זו הייתה מתקפה מתוכננת היטב, מכוונת, של רוצחים נאצים ששחטו אנשים במיטותיהם. הם ירו בעיוורון לעבר מאות צעירים בפסטיבל מוזיקה, שרפו אנשים חיים. הרבה ממה שנשאר זה גושים של בשר וגפיים מדממות", אמר ארדן, "הורים נאלצו להביא את מברשות השיניים של ילדיהם לבדיקות DNA כדי להבין של מי האיברים הכרותים. המפלצות של חמאס אנסו נשים וילדים, הצעידו נערות וגופות עירומות שנאנסו ברחובות עזה בעוד ההמון צוחק ומריע, הם עינו תינוקות, ילדים נרצחו לעיני הוריהם והורים מול ילדיהם", אמר ארדן. "זה לא אושוויץ - זה חמאס".

שר החוץ הירדני איימן ספאדי בדיון בנוגע לישראל בא"ם. רויטרס
"ישראל הופכת את עזה לגהנום עלי אדמות", שר החוץ הירדני איימן ספאדי/רויטרס

שר החוץ הירדני איימן ספאדי, שדיבר אחרי ארדן, אמר כי "ישראל הופכת את עזה לגהנום עלי אדמות. נציג ישראל לא אמר דבר על חיי פלסטינים שנהרגו במלחמה הזו. אני אומר שאכפת לנו מחייהם של כולם - של פלסטינים ושל ישראלים, של יהודים ומוסלמים. כל החיים". הנציגים באולם מחאו כפיים לדברים הללו.

"הזכות להגנה עצמית אינה רשיון להרוג באופן חסר אבחנה. זה פשע מלחמה", אמר שר החוץ הירדני, "אסור לאפשר לישראל להישאר מעל החוק. תהליך השלום הוא הדרך היחידה לסיים את הסכסוך הזה. רבים מאמינים שהם עוזרים לישראל בכך שהם תומכים בה במלחמה. במקום לשלוח נשק תשלחו משלחות שיבואו לדבר על הצורך בשלום".

שר החוץ האיראני. 26 באוקטובר 2023. רויטרס
"בשביל שחרו רהחטופים, ישראל צריכה לשחרר 6,000 אסירים", שר החוץ האיראני/רויטרס

"אנחנו יודעים שישראל תתעלם מההחלטה של העצרת הכללית - היא התעלמה מהחלטות רבות", אמר שר החוץ הירדני כשסיים את דבריו, "למרות זאת אנחנו קוראים לכם להצביע בעד ההחלטה".

שר החוץ של איראן עלה לדבר אחרי מקבילו הירדני ופתח את דבריו בכך שאמר שכל העולם יודע שאיראן משחקת את התפקיד הקונסטרוקטיבי ביותר בנסיון להשיג שלום באזור. "ארה"ב וכמה מדינות אירופיות תומכות בישראל וקוראות לתנועת השחרור הלאומית הפלסטינית כטרוריסטים אבל למשטר הטרור שמבצע רצח עם בעזה הם טוענים שיש זכות להגנה עצמית", אמר השר האיראני.

שר החוץ האיראני המשיך ואיים: "אני אומר בכנות לארצות הבריתך שתומכת ברצח העם בפלסטין - שאנחנו לא רוצים התרחבות של המלחמה במזרח התיכון - אבל אם רצח העם יימשך - ארצות הברית לא תוכל לברוח מהאש שתבער",

מאוחר יותר בנאומו דיבר שר החוץ האיראני בפרסית והתייחס שוב לסוגיית בני הערובה. לפי התרגום הסימולטני לאנגלית שר החוץ האיראני אמר כי "חמאס מוכן לשחרר את החטופים לאיראן. אנו מוכנים לשחק את תפקידנו יחד עם קטאר וטורקיה. מטבע הדברים הדבר יבוא יחד עם 6,000 האסירים הפלסטינים בישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully