וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מציאות שקשה לדמיין": החובש שנרצח כשטיפל בפצועי המסיבה ברעים

26.10.2023 / 18:05

עווד דראוושה מהכפר איכסאל יכול היה לברוח בעת הטבח, אבל המשיך לנסות לסייע לפצועים עד הרגע האחרון. האב מוסא: "הוא נגע באנשים, היה בו משהו מיוחד. במותו איחד את הכפר"

בווידאו: מסע הלוויה של הפראמדיק עווד דראושה שנרצח במסיבה ברעים/באדיבות המשפחה

במשך חמישה ימים נאחזו הודא ומוסא דראוושה בזיז קטן של תקווה שבנם, עווד, הוא בין הניצולים מהטבח הנורא במסיבת נובה בבוקר שבת, 7 באוקטובר. "היה לנו אחוז אחד של תקווה שהוא חי. תמיד לבן אדם יש מעט תקווה והיה לנו חלום שאולי הוא בחיים, אבל על פי העדויות ששמענו ההרגשה הייתה לא טובה", משחזר האב מוסא. עווד עבד במסיבה בתפקידו כחובש ונרצח כשהגיש עזרה לנפגעים מיריות ומרימוני רסס.

הוא נולד וגדל באיכסאל שבעמק יזרעאל. כבן זקונים, אחרי שלוש בנות ובן, קיבל מהוריו יחס מפנק. לפני ארבע שנים החל ללמוד לימודי רפואה בגאורגיה, אבל אחרי הפסקה בלימודים נוכח מגיפת הקורונה, הפסיק את לימודיו. לפני כשנתיים החל לעבוד בחברת "יוסי אמבולנסים", ליווה טיולים ועבד באירועים גדולים שדרשו נוכחות צוות רפואי ואמבולנס. בנוסף גם התנדב בארגון "איחוד הצלה". כך היה גם באותו סוף שבוע; נאמר לו שיש פסטיבל מוזיקה בדרום והוא נענה להצעה והתייצב כחובש רפואת חירום ונהג אמבולנס.

מוסא דראושה עם תמונת בנו עווד דראושה שנרצח בתפקידו כפראמדיק במסיבה ברעים. אלי אשכנזי
מוסא דראושה עם תמונת בנו עווד דראושה שנרצח בתפקידו כפראמדיק במסיבה ברעים/אלי אשכנזי

הוא נסע לחיפה ומשם המשיך באמבולנס של "יוסי אמבולנס" למקום האירוע. נוכח גודלו של האירוע, למקום הגיעו יחד איתו עוד שני אמבולנסים וצוותי חובשים. "הוא צלצל אלינו כשהגיע לשם. אמר שהוא עם אנשים נחמדים, הם יושבים לאכול ואחר כך עובדים כל הלילה. הוא כבר היה באירועים כאלה, סיפר שאנשים באים לשמוח ולרקוד. מדי פעם מגיעים למרפאה אחרי התעלפויות. לפעמים גם צריך לפנות לבית חולים. בסביבות 12 בצהריים הוא היה צריך לסיים לעבוד", סיפר האב מוסא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עווד דראושה נהג האמבולנס שנרצח במסיבה בקיבוץ רעים. מד"א
הספיק להודיע שיורים על אנשים. עווד דראוושה/מד"א

בבוקר, אחרי שהמחבלים הגיעו למסיבה והחלו לפגוע בחוגגים, הגיעו פצועים למרפאה. הראשונים היו עם פציעות מרסיסים של רימוני יד. עווד החל לטפל בפצועים. אביו והאח מוחמד אמרו שהוא היה יכול לברוח ולנסות להציל את עצמו, אבל הוא המשיך לטפל בפצועים. "אני מכיר את אחי, הוא חשב שהוא גיבור ושהוא לא ייפגע", אמר מוחמד. הוא נורה למוות ליד במת הדי-ג'יי, אולי בשעה שניסה לסייע לנפגעים רבים שהסתתרו מתחת לבמה או שנורו סמוך אליה. הוא הספיק לשלוח הודעות ווטסאפ למנהל מחברת האמבולנסים וכתב שיורים על אנשים. המנהל ביקש ממנו לברוח והוא ענה שהוא צריך לטפל בפצועים.

"עווד היה עובד בולט אצלנו. בכל צוות אליו השתייך, הוא היה דמות דומיננטית", אמר אילון שפרבר, סמנכ"ל "יוסי אמבולנסים". לדבריו, "תמיד הוא בלט ברצון שלו לעזור וכך הוא גם נהרג - כשהוא כל כולו באירוע, עד שהוא נרצח. הוא פעל שם במציאות שקשה לדמיין, זה היה מרחץ דמים, ירו עליהם טילים, ובשלב מסויים גם חטפו מהם את ניידת הטיפול נמרץ".

מוסא דראושה עם תמונת בנו עווד דראושה שנרצח בתפקידו כפראמדיק במסיבה ברעים. אלי אשכנזי
"מעריך כל מי שבא לנחם". האב מוסא/אלי אשכנזי

ביום חמישי, בשבוע שעבר, הודיעו להוריו שגופתו זוהתה. באותו לילה הוא הובא לקבורה. 30 אמבולנסים ואופנועים של איחוד הצלה ויוסי אמבולנסים ליוו את ארון המתים ולהלוויה הגיעו אלפי אנשים מאיכסאל ומרחבי המדינה. "הייתי מופתע", מודה מוסא. "הגיעו אנשים לא רק מהכפר, אלא ממקומות רחוקים - מרמת הגולן ועד לבאר שבע. היו יהודים, דרוזים, צ'רקסים. אני התרגשתי, בא בן אדם מבאר שבע עד הנה כי זה כאב לו. אני מעריך כל מי שבא להלוויה ולבית שלנו לנחם אותנו. זה מחזק אותנו".

גם בישוב מגוריו שמונה כ-15,500 תושבים, המשפחה מקבלת חיבוק. תושבים מגיעים כמה פעמים לביתם לנחם אותם, קיימו תפילות לזכרו וחברי מועדון מקומי של רוכבי סוסים ערכו מסע לזכרו. חתונות ושמחות משפחתיות נדחו או שנחגגו בטקסים צנועים בבתי הזוגות הנישאים. מוסא אמר ש"במותו הוא איחד את הכפר. שמענו כל כך הרבה כמה אנשים אהבו אותו, מפי מורים שלימדו אותו לאורך הנים, מפי חברים ללימודים ופשוט מאנשים שהיו פגשים אותו ברחוב וחיבבו אותו. הוא נגע באנשים, היה בו משהו מיוחד".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התקשר להורים וניחם אותם ואילו דודו, מוחמד דראוושה, הוזמן לפגישה עם ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית. מוחמד דראושה הוא פעיל בולט למען חברה משותפת יהודית-ערבית. הוא סיפר לנשיא האמריקאי על עווד ועל הפעילות שלו שנועדה להבטיח חיים טובים יותר לאזרחי המדינה, יהודים וערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully