וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שילמה מחיר כבד בגלל ההתעלמות של צה"ל ממנהרות חמאס בגבול מצרים

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 18:16

מתחת לאף של צה"ל והצבא המצרי, הצליחו ארגוני הטרור מרצועת עזה להבריח אמצעי לחימה ותחמושת במימון איראני. זאת, בזמן שהצבא תוקף שיירות נשק ללבנון. כעת, עולה חשש שחוליות מחבלים ינסו להימלט אל מצרים, ללכת לאורך הגדר, ולחדור לישראל דרך גדר הגבול המצרי

בווידאו: תקיפת מחבלים של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

צה"ל אישר היום (חמישי) כי חלק משמעותי מאמצעי הלחימה והתחמושת שהוברחו לרצועת עזה בוצע באמצעות מנהרות מתחת ל"ציר פילדלפי" - הגבול המפריד בין רצועת עזה למצרים - מתחת לאף של צה"ל והמצרים. בזמן שחיל האוויר הישראלי תקף שיירות נשק מאיראן לסוריה ומשם ללבנון, הצליחו בחמאס לבנות את כוחה של הזרוע הצבאית. כעת, החשש הוא ששיירות טרור ימלטו למצרים, יצעדו לאורך הגדר, וינסו לחדור לישובים דרך הגבול המצרי.

עד 2013, הצליחו הפלסטינים ברצועת עזה לבנות מאות מנהרות עם תשתיות העברה מהירה, באמצעות עגלות נעות על גבי מסילה ומנוע חשמלי. ממשלת החמאס גבתה מס על כלל ההברחות מהמשפחות הפלסטיניות, ואף השתלטה על חלק מהמנהרות להברחת אנשים, ציוד וסחורות. כך יצרה לעצמה הזרוע הצבאית של חמאס מערכת מנהרות להברחת פעילי טרור, אמצעי לחימה, תחמושת, ציוד צבאי, כלי רכב, וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה.

הקרבה בין הגדר לעמדת השמירה, הר חריף, גבול מצרים. אמיר בוחבוט
גבול מצרים/אמיר בוחבוט

החל משנת 2013, החל הצבאי המצרי לבנות מחדש את ציר פילדלפי, המפריד בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית, במטרה לגדוע את עולם המנהרות המחברות ביניהן. לשם כך, הצבא המצרי פינה מאזור "ציר פילדלפי" את כל המשפחות מבתיהם ומהחושות, שבחסותם הצליחו מבריחים משני עברי הגבול לחפור מנהרות. עוד ביצע הצבא המצרי פעולה הנדסית רחבה שכלל חפירה לעומק של עשרות מטרים כדי לשלול אפשרות של מנהרות בעתיד.

בהתאם לממצאים ולתמונת המודיעין, מהם עולה על הברחות הנשק ממצרים לרצועת עזה, החלה בצה"ל עבודת מטה שתגבש את המענה במסגרת המלחמה, כדי לאתר פתרונות שימנעו בעתיד הפעלה והברחות באמצעות מנהרות. חמור מכך, קיימת הערכה בצה"ל ובשב"כ לגבי האפשרות שהחמאס ינסה תוך כדי המלחמה להוציא חוליות טרור מרפיח הפלסטינית למצרים, ומשם יצעדו לאורך הגדר כדי לחדור ליישובים ישראלים. בהגדרה המקצועית מכונה התוואי: ציר ה-ח'. לכן צה"ל עיבה כוחות לאורך הגבול המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully