וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה חריגה של רבנים בכירים נגד התנכלויות לעובדים ערבים

הרבנים הראשיים לישראל ורבנים נוספים יצאו בחריפות נגד תופעת התקיפה של עובדים ערבים בירושלים, במכתב מיוחד אותו יזם ראש העיר משה ליאון: "הפסד גדול, מנוגד בתכלית לדרך תורתנו הקדושה"

בווידאו: יהודי אירופה ואזרבייג'ן בעצרות תפילה והזדהות עם ישראל/צילום: אלי איטקין ארכיון "ועידת רבני אירופה" והקהילות היהודיות

הרבנים הראשיים לישראל, רבני העיר ירושלים ורבנים בכירים נוספים תוקפים בחריפות במכתב מיוחד שנחשף לראשונה בוואלה!, מקרים של התנכלויות ותקיפות נגד עובדים ערבים בירושלים, זאת ברקע מתקפת חמאס לפני כשלושה שבועות והמלחמה שבאה בעקבותיה. את המכתב יזם ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

הרבנים כתבו: "לדאבון הלב, הגיעה אלינו השמועה על אנשים משולי המחנה, שדמם רותח בקרבם לשמע השמועות הנוראיות, ונוהגים באלימות כלפי עובדים העוסקים בשירות תושבי עירינו. באנו בזאת להביע את מחאתנו, כי מלבד שהדבר מנוגד בתכלית לדרך תורתנו הקדושה, כפי שאמרו חכמים זכרם לברכה: אין כוחה של אומה זו אלא בפה. יש בזה גם עניין של פיקוח נפש, כפי שהזהירו הממונים על ענייני הביטחון".

המכתב מתייחס בעיקר לעובדי עירייה שפועלים בשירותי ניקיון, תשתיות ועוד אך גם לעובדים ערבים בעיר באופן כללי. לפי נוסח המכתב, הרבנים קבעו כי התנכלויות או תקיפות אלימות כאלה יכולים לגרום ל"הפסד גדול, שאותם עובדים לא יבואו לעבודה מפחד המציק, וזה הוא נזק עבור כלל התושבים והוא חב לאחרים".

לסיום הרבנים כתבו דברים נחרצים על חומרת הדבר והזהירו: "לכן אנו מבקשים להזהיר גדולים על הקטנים, שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון עם אותם עובדים. וכל אחד ואחד יזהיר לאנשי ביתו ולצעירים שדמם חם, להתרחק מכל דבר של אלימות חלילה, לא אלימות שבמעשים ולא אלימות שבפה, כי בנפשנו הדבר".

מכתב הרבנים. ., צילום מסך
מכתב הרבנים/צילום מסך, .

על המכתב חתומים הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והראשון לציון, הרב יצחק יוסף, רבני העיר ירושלים, הרב שלמה משה עמאר והרב אריה שטרן וכן רבנים חרדים בכירים כמו הרב משה צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף, הרב אביגדור נבנצל, רבה של העיר העתיקה, הרב אשר וייס, ראש מוסדות דרכי תורה, הגאון רבי יצחק כהן - רב שכונת שמואל הנביא, הרב ראובן אלבז, ראש ישיבת אור החיים והרב שלום ארוש, ראש מוסדות חוט של חסד של חסידות ברסלב.

מי שיזם את המכתב הוא ראש העיר משה ליאון, שקיבל מאז תחילת המלחמה תלונות רבות מצד תושבי העיר על כך שהרחובות לא נקיים מספיק וליקויים רבים לא מטופלים זאת בעקבות חששם של עובדים ממזרח ירושלים להגיע לשכונות וזאת לאחר שספגו התנכלויות ואף במספר פעמים הותקפו פיזית. ליאון כינס הערכת מצב מיוחדת ובעקבותיה הוחלט לפנות לרבני ירושלים שיפרסמו קריאה נגד תופעה זו.

ראש העיר ליאון אמר: "אנחנו בתקופה רגישה מאוד, ועיריית ירושלים עושה הכול כדי להמשיך את השגרה כרגיל. אנחנו עוקבים אחרי כלל העובדים ומוודאים שלא מתפרסמות התבטאויות תומכות טרור, ובמקרי הצורך אנחנו מטפלים בכך יחד עם משטרת ישראל. עם זאת, רוב רובם של העובדים הינם אנשים עמלי כפיים שמבקשים לפרנס את משפחותיהם ואין להם מעורבות בעניינים אלו. קריאתם של רבני ירושלים מחייבת כל אחד מאיתנו, להזהיר גדולים על הקטנים לבל יתנכלו לאף אדם, וישמרו על השלווה והשקט בעירנו ירושלים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
seperator

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי ירושלים כתב אישום בגין תקיפה נגד נחמן דקל (18), אהרון אילוביץ (20) ורועי אור לב (19), תושבי ירושלים ובנימין, זאת לאחר שתקפו באלימות עובד ניקיון ערבי בשוק מחנה יהודה על רקע מוצאו. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום הוגש נגד תושב אשדוד (19) בגין איומים, תקיפה בזדון ממניע גזעני ופציעה זאת לאחר שתקף באלימות יחד עם אחרים עובד מלון ומנקה רחובות ערבים בשבוע שעבר ברקע מתקפת חמאס דעאש על תושבי העוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully