וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום על העורף: בישראל חוששים מפיגועי טרור במקביל לתמרון הקרקעי

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 13:17

במערכת הביטחון מקיימים דיונים יומיים ברקע הסתה פרועה ברשתות החברתיות. גורם צבאי בכיר: "מפקדות חמאס בעזה ובחו"ל מפעילות לחץ כבד להוציא פיגועים בישראל. יש התרעות ברמה הגבוהה ביותר"

בווידאו: תיעוד מתקיפות מטרות הטרור/דובר צה"ל

במערכת הביטחון חוששים שמחבלים פלסטינים יוציאו לפועל פיגועים בישראל עם תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה במסגרת מבצע "חרבות ברזל".

בישראל מקיימים מדי יום דיונים על "זירת הפנים", ברקע ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות בעידוד איראן, חיזבאללה, חמאס, ג'יהאד אסלאמי ומשפיעני רשת בעולם הערבי. גורם צבאי בכיר אמר כי מפקדות חמאס בעזה ובחו"ל מפעילות לחץ כבד להוציא אל הפועל פיגועים בעורף ישראל, וכי הפעילות של צה"ל במוקדי הטרור מצמצמת התרעות.

בהתאם לכך, צה"ל תגבר את קו התפר סביב אזור יהודה ושומרון ומגביר את מאמצי התצפיות, הסיורים לאורך הגדר והמבצעים בעומק השטח הפלסטיני בדגש, על מוקדים כמו ג'נין, טול כרם, חברון, קלקיליה ויריחו. זאת, בנוסף למעצר כאלף חשודים בפעילות טרור, כמחצית מהם פעילי חמאס.

"יש התרעות לפיגועים ברמה הגבוהה ביותר", אומר גורם ביטחוני בכיר. "לכן הצבא והמשטרה פועלים ביחד בכל מה שקשור להסעת שב"חים, הלנה והעסקה. מגבירים נוכחות גם בערים וגם בקו התפר".

חיילים ולוחמים, זירת נפילת רקטה, תחנת מד"א שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
כוחות הביטחון בשדרות, לפני שבועיים/ראובן קסטרו

כלל גופי הביטחון מתכוננים לתרחישים השונים. פיקוד העורף נערך גם לאפשרות של הפגנות המוניות בצירים המרכזיים לאורך המדינה, וגייס כבר אלפי חיילי מילואים. משרד הביטחון העביר תקציבים לכיתות הכוננות ביישובים ברחבי הארץ למתן נשקים וציוד מיגון, בדגש על יישובים סמוכי קו התפר והגבול, ומינה את האלוף במיל' רוני נומה לעמוד בראש מנהלת "אופק חדש" במשרד הביטחון כדי לקדם את שדרוג כיתות הכוננות, השבת האמון ושיפוץ היישובים. המשטרה, מצידה, מתוגברת ב-17,000 מתנדבי משמר אזרחי ועוד 1,000 גמלאים שמסייעים במשימות שונות, וגם שב"כ נמצא מתחילת המלחמה בדרגת כוננות עליונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully