וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק החדש של כוחות היבשה: "צוותי סופה" יפעילו מטוסי קרב

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 10:33

צה"ל החליט לבצע טבילת אש ראשונה במלחמה ל'צוותי הסופה"': מג"דים ומח"טים של חי"ר שיפעילו מטוסי קרב שיטילו חימושים כבדים על יעדי טרור, דקות בודדות מרגע העברת נקודת הציון * גורם בכיר בזרוע היבשה: צוותי הסופה ישנו את כללי המשחק בתמרון היבשתי לעזה

פעילות מטוסי 'סופה' במהלך מבצע חרבות ברזל/דובר צה"ל

בעקבות לקחי המבצעים בשנים האחרונות ברצועת עזה והמאמץ לקצר את לוחות הזמנים מהרגע שמפקדים בשטח מעלים דרישה לחיל האוויר להפציץ יעדי טרור ועד שהדבר קורה, הועלה רעיון לאמן 'צוותי סופה' מרמת מפקד פלוגה ומעלה שיוכשרו לדבר בשפת טייסי מטוסי הקרב, מסוקי הקרב ומפעילי כלי הטיס המאוישים מרחוק, כך יוכלו להעביר מידע רלוונטי לקראת תקיפת יעד במהירות ולהימנע מבירוקרטיה ותהליך קבלת החלטות ארוך.

הראשון לאשר את "צוותי הסופה" היה מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' עמיקם נורקין שהתעקש על תהליך ארוך של למידה, תרגולים ואימונים על מנת ליצור תקן ורף גבוה לכשירות הצוותים שאושרו על ידו באופן אישי.

לדברי גורמים בזרוע היבשה, צוותי הסופה שמאתרים את יעדי הטרור בשטח ומדייקים את המיקום שלו, יודעים להבחין איזה מטרה מתאימה למטוס, איזה חימוש נדרש ומה דרך התקיפה הנכונה. בהתאם לכך, הם מעבירים את המידע לחיל האוויר ולטייס, ולפיכך מצמצמים את כל שרשרת הבירורים הנוספים שהיו מעכבים בעבר את התקיפה ומאפשרים למחבלים להימלט למנהרות או למקום מסתור.

אימון של צוות סופה. דובר צה"ל
אימון של צוות סופה/דובר צה"ל

עוד אמרו הגורמים, "כשצוות סופה יבקש תקיפה באמצעות פצצה כשהטייס יהיה כבר במרחק קצר מכוחותינו ויהיה בטוח להטיל את הפצצה - כי צוות הסופה מדבר בשפתו ומבין את ההשלכות".

לאחר מספר דיונים הוחלט בחיל האוויר לאשר את הצוותים למלחמה כדי לתמוך בצורה קרובה יותר את התמרון הקרקעי, להגדיל את היקף התקיפה האווירית בלוחות זמנים קצרים ובכך לסייע בהגנה על הכוחות ובהשמדת אויב.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אימון של צוות סופה. דובר צה"ל
אימון של צוות סופה/דובר צה"ל

לפי גורם בכיר בזרוע היבשה, "אין הרבה צוותי סופה אבל הם נמצאים בקצה החוד המבצעי של התמרון. התרומה שלהם תביא לסגירת מעגלי אש מאוד מהירה. יהיה קשה למחבלים לברוח מול פצצות טון וחצי טון שיוטלו עליהם ממטוס קרב. זה ישנה את כללי המשחק".

יצוין, כי הצוותים ביצעו תרגולות עם הטייסים בשבועות האחרונים, מפקדים מאוגדות החוד הועלו על גבי מטוסי קרב ומסוקי קרב כדי לראות כיצד נראית רצועת עזה מעיני הטייסים ולחדד את השפה כשמעבירים פרטים מהקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully