וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ירי בארה"ב: לפחות 16 הרוגים בבר ובאולם באולינג במיין

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 8:40

מאות שוטרים מנהלים מצוד אחר רוברט קארד, חייל במילואים ומדרך ירי שלפי החשד אחרי לירי ההמוני בעיר לואיסטון. לפי דיווחים, הוא סבל מבעיות נפשיות וסיפר שהוא שומע קולות ואף אושפז לאחרונה במשך שבועיים

אדם החשוד בטבח במיין, ארצות הברית. 26 באוקטובר 2023. רויטרס
איים לאחרונה לפתוח באש בבסיס. החשוד בירי, הלילה/רויטרס

לפחות 16 בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) במסע ירי המוני במדינת מיין שבארצות הברית - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה, שהוסיפו כי עשרות בני אדם נוספים נפצעו. גורמים רשמיים אמרו כי היו נפגעים רבים, אך סירבו למסור מספרים מדויקים בעוד שמאות שוטרים מנהלים מצוד נרחב אחר החשוד בעיר לואיסטון ובסביבותיה.

משטרת מיין והמשטרה המקומית זיהו את רוברט קארד, בן 40, כחשוד לאחר שפרסם בעבר בפייסבוק תמונות שלו אוחז ברובה חצי-אוטומטי. בתמונות מאחת מזירות הפשע נראה גבר מזוקן לבוש בקפוצ'ון חום ובג'ינס כשהוא מחזיק את הנשק בתנוחת ירי.

"יש לנו מאות שוטרים שפועלים ברחבי מדינת מיין כדי לחקור את המקרה ולאתר את קארד, המבוקש לחקירה", אמר נציב ביטחון הציבור של מיין, מייק סאושוק, במסיבת עיתונאים. המשטרה פרסמה גם תמונה של כלי רכב לבן, ואמרה כי לפי החשד הפגוש שלו נצבע בשחור. היא ביקשה מכל מי שמזהה אותו ליצור עמה קשר. סאושוק אמר כי תושבים בעיירה ליסבון הסמוכה מתבקשים להישאר בבתיהם משום שם נמצא כלי הרכב.

כמה כלי תקשורת דיווחו כי מזכר של רשויות אכיפת החוק במיין זיהה את קארד כמדריך נשק מאומן ואיש מילואים בצבא ארצות הברית, שדיווח לאחרונה כי הוא סובל מבעיות נפשיות, כולל שמיעת קולות. עוד נכתב כי הוא איים לירות בבסיס של המשמר הלאומי.

"דווח גם כי קארד אושפז במתקן לבריאות הנפש במשך שבועיים במהלך קיץ 2023 ולאחר מכן שוחרר", נכתב בהודעה ממרכז המידע והניתוח של מיין. לפי סוכנות הידיעות אי-פי, המזכר הופץ לגורמי אכיפת החוק.

זירת הירי במיין, ארצות הברית. 26 באוקטובר 2023. רויטרס
אנשים נמלטים מזירת הירי בלואיסטון, הלילה/רויטרס

הבר ואולם הבאולינג נמצאים במרחק של כ-6.5 ק"מ זה מזה בלואיסטון, מרכז טקסטיל לשעבר ועיירה בת 38,000 תושבים הנמצאת כ-56 ק"מ מצפון לעיר הגדולה ביותר במיין, פורטלנד.

מוקדם יותר דווח בתקשורת כי היה מוקד ירי נוסף במרכז הפצה של וולמארט, אך מאוחר יותר הוציאה הרשת הצהרה לתקשורת המקומית שלפיה לא התרחש ירי במקום. המרכז הרפואי המרכזי של מיין בלואיסטון פרסם הצהרה שלפיה הוא "מגיב לאירוע ירי המוני רב נפגעים" ומתאם עם בתי החולים באזור את קבלת הנפגעים.

הבית הלבן מסר כי הנשיא ג'ו ביידן תודרך וימשיך לקבל עדכונים על הירי. הנשיא שוחח בטלפון עם מושלת מיין ג'נט מילס, הסנאטורים אנגוס קינג וסוזן קולינס וחבר הקונגרס ג'ארד גולדן - כולם נציגי מיין - על הירי בלואיסטון. הבית הלבן הוסיף כי הנשיא הציע סיוע פדרלי מלא לרשויות אכיפת החוק במדינה בעקבות "ההתקפה המחרידה".

מלינדה סמל, בעל בר סמוך, סיפרה כי היא והצוות שלה סגרו במהירות את הדלתות והרחיקו את 25 הלקוחות והעובדים מהן, אחרי שאחד הלקוחות סיפר שהוא שמע על הירי באולם הבאולינג. בתוך זמן קצר הגיעו שוטרים רבים למקום ואחד מהם ליווה אותם החוצה בבטחה מהמבנה.

"בכל הכנות, אני בהלם. בורכתי בכך שהצוות שלי הגיב במהירות וכולם בטוחים", היא אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי. "אבל באותו הזמן, הלב שלי יוצא אל האזור ואל כל מי שמתמודד עם זה. אני פשוט מרגישה חוסר תחושה".

אם מניין ההרוגים במסע הירי הזה אכן יגיע ל-22, זהו הטבח הקטלני ביותר בארצות הברית לפחות מאז אוגוסט 2019, כשאדם חמוש פתח באש על קונים בסניף וולמארט באל פאסו, טקסס, והרג 23 בני אדם. הירי הזה הוגדר כפשע שנאה נגד היספנים. בנוסף לכך, לפי נתוני משטרת מיין, זהו מספר השווה לכלל מספר מקרי הרצח המתרחשים במדינה מדי שנע בממוצע.

ארכיון אלימות הנשק, מיזם העוקב אחרי מעשי ירי המוניים בארצות הברית, מראה כי אלו יזנקו מאז שפרצה מגיפת הקורונה ב-2020. בשנה שעברה תועדו 647 מקרים כאלו, והשנה, על פי המגמות הנוכחיות, הם צפויים להגיע ל-679. הארכיון מגדיר אירוע ירי המוני ככזה שבו נורו לפחות ארבעה בני אדם, לא כולל התוקף.

הירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית היה בלאס וגאס ב-2017, כשאדם חמוש ריסס מחדר המלון שלו פסטיבל מוסיקה סמוך ורצח 58 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully