וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וישראל דנות על "הפוגות הומניטאריות" בלחימה ברצועה

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 7:06

בכירים אמריקנים אמרו כי מדובר בשיחות ראשוניות וכי לא הוחלט עדיין על דבר. ההפוגות נועדו לאפשר העברת הסיוע לאוכלוסייה הפלסטינית, לאפשר מעבר של אזרחים זרים מחוץ לרצועת וגם כדי לאפשר העברת בני ערובה למקרה שתושג עסקה לשחרורם

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

ארה"ב וישראל דנות על ביצוע "הפוגות הומניטאריות זמניות" בלחימה ברצועת עזה כדי לאפשר העברת סיוע לאוכלוסייה הפלסטינית, לאפשר מעבר של אזרחים זרים מחוץ לרצועה וגם כדי לאפשר העברת בני ערובה למקרה שתושג עסקה לשחרורם, כך אמרו בכירים אמריקנים. לדבריהם, מדובר בשיחות ראשונות ועדיין לא הוחלט על דבר.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הזכיר את הרעיון של "הפוגות הומניטאריות" בנאום שנשא ביום שלישי במועצת הביטחון של האו"ם. בכירים אמריקנים ציינו כי לא מדובר בהפסקת אש, אלא בהפוגה בת כמה שעות באזור ספציפי בעזה שאותה ניתן לנצל למשימות הומניטאריות שונות. האמריקנים אף הזכירו את הנושא בנוסח הצעת ההחלטה שהביאו להצבעה במועצת הביטחון אתמול. רוסיה הטילה וטו על ההחלטה.

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. רויטרס
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה/רויטרס

בכירים אמריקנים ציינו כי ישראל כבר מבצעת את הפגות מהסוג הזה באופן לא רשמי, למשל כאשר היא מפסיקה לתקוף באזור רפיח כאשר נכנסות המשאיות עם הסיוע ההומניטארי ממצרים. "אנחנו דנים עם הישראלים לגבי הרחבת ההפוגות הללו, באיזה היקף הם יהיו וכיצד זה ייראה בשטח", אמר בכיר אמריקני. "בכל מקרה אנחנו מסכימים שישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול אם היא מזהה איום ביטחוני בשטח שבו מתקיימת ההפוגה".

סוגיית ההפוגות ההומניטאריות עשויה להיות קריטית בכל הנוגע לשחרור אפשרי של קבוצה גדולה של בני ערובה, במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס. כדי להעביר קבוצה גדולה כזו של אנשים יהיה צורך בהפוגה בת כמה שעות, וזאת כדי לא לסכן את חייהם של בני הערובה.

במהלך השיחה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו אמש דנו השניים על המאמצים לאתר ולשחרר את בני הערובה כולל את אלה מביניהם שמחזיקים באזרחות אמריקנית, כך מסר הבית הלבן. ביידן ונתניהו דנו גם בדרכים לאפשר מעבר בטוח של אזרחים זרים שרוצים לעזוב את הרצועה בהקדם האפשרי. "הנשיא דן עם ראש הממשלה בתמיכה האמריקנית בהמשך העברת הסיוע ההומניטארי לאוכלוסיה האזרחית בעזה ובירך על המאמצים להגדיל את הסיוע הזה בתקופה הקרובה", נכתב בהודעת הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully