וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחרתם במטרה הלא נכונה"; ארדן תקף את רוסיה וסין במועצת הביטחון של האו"ם, נציגיהן הגיבו באיומים

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 6:53

הצעת נגד רוסית להפסקת אש מיידית נדחתה. אחרי שרוסיה וסין הטילו וטו על הצעה אמריקנית לגינוי חמאס, שגריר ישראל באו"ם תקף אותן בחריפות: "כולנו יודעים איך במוסקבה ובייג'ינג היו מגיבים למתקפת טרור עליהם".

ארדן הניף שלט מחאה בזמן נאום ראיסי באו"ם – והוצא מהאולם/ללא

רוסיה הטילה הערב (רביעי) וטו על הצעת ההחלטה האמריקנית לגינוי חמאס ולתמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית, במועצת הביטחון של האו"ם. הצעת ההחלטה האמריקנית לא קראה להפסקת אש, אלא לשחרור כל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס ולהכנסת סיוע הומניטארי מיידי לאוכלוסיה הפלסטינית ברצועה. רוסיה, סין ואיחוד האמירויות הצביעו נגד ההחלטה. 10 מדינות הצביעו בעד ושתי מדינות נמנעו. מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הצעת החלטה שהגישה רוסיה שקראה להפסקת אש מיידית בעזה. רוסיה הצליחה לגייס עוד שלוש מדינות בלבד לתמוך בהצעת ההחלטה שלה לכן ההצעה נדחתה ללא צורך בהטלת וטו מצד ארה"ב. שתי מדינות התנגדו להצעת ההחלטה הרוסית ותשע מדינות נמנעו.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את רוסיה וסין שהצביעו נגד ההחלטה לגינוי חמאס בדיון במועצת הביטחון. "איך מוסקבה היתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים", אמר ארדן. עוד הוסיף, "ההחלטה הרוסית לא מזכירה כלל את זכותה של ישראל להגנה עצמית. האם מוסקבה או בייג'ינג היו מקבלות זכות להגנה עצמית אם היו עומדות מול איום דומה? אני מניח שכן".

לקראת נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. ברק רביד
משכן האו"ם/ברק רביד

שגריר רוסיה באו"ם השיב לארדן: "שאלת מה רוסיה היתה עושה אם טרוריסטים היו תוקפים את מוסקבה. שכשהיינו נתונים להתקפות טרור מצ'צ'ניה, העולם אמר לנו שזה לא טרור אלא תנועת שחרור לאומית. אמרו לנו לדבר עם הצ'צ'נים, אבל לא דיברו איתם - השמדנו אותם. בהצעת ההחלטה שלנו יש גינוי לטרור והבעת אמפתיה למצב של ישראל. אנחנו לא מבקשים ממכם שלא להילחם בטרור - אנחנו מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים. קח את זה בחשבון כשתבחר להגיב לדברים שלנו בעתיד".

שגריר סין באו"ם ענה אף הוא לארדן: "לא התכוונתי להכנס לוויכוח עם ישראל. אם ישראל מתייחסת לסין כיריבה, כנראה שבחרתם במטרה הלא נכונה. אנחנו גינינו את כל ההתקפות נגד אזרחים - ישראלים ופלסטינים, מאז תחילת האימות. בשבוע שעבר הועלתה הצעת החלטה של ברזיל שגינתה את חמאס, אנחנו הצבענו בעד אבל ארה"ב הטילה וטו. אנחנו לא מזלזלים במצב של ישראל, אבל אנחנו מייחסים אותה חשיבות למצבם של הפלסטינים. אי אפשר להכחיש שבמשך תקופה ארוכה שאיפותיהם של הפלסטינים לא זכו למענה. בוא נהיה הגונים וניצמד לעובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully