וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: חטופים שיושבו לישראל יטופלו במתחם נפרד

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 18:56

נוהל חדש שפרסם המשרד קובע כי רק בני משפחה, גורמי ביטחון והצוות המטפל יוכל להיכנס למתחם הטיפול. "יש להקפיד על תיעוד של כל ממצא גופני היכול להעיד על פשעי מלחמה", נכתב

בווידאו: יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס מספרת על השבי/צילום: רויטרס

החטופים החוזרים לישראל יטופלו בבתי החולים במתחם נפרד ומבודד, שאליו יוכלו להיכנס רק בני משפחתם, גורמי ביטחון והצוות הרפואי המטפל בהם - כך קובע נוהל חדש שפרסם הערב (רביעי) משרד הבריאות. זאת, לאחר שחרור האזרחים הראשונים משבי חמאס ושובם לישראל, ואשפוזן של שתיים מהן בבית החולים איכילוב בתל אביב השבוע.

הנוהל קובע כי משרד הבריאות יחליט לאיזה בית חולים לשלוח את החטופים, ומה נדרש להימצא בכל מתחם מבודד שכזה. "יש לצמצם ככל הניתן את מספר השוהים במתחם", קובע הנוהל, המטיל את האחריות על אבטחת המתחם על בית החולים. עוד נקבע בנוהל פרוטוקול ההתנהלות, לפיו קודם תיערך לפדויי השבי בדיקה ראשונית עוד בטרם המפגש עם בני המשפחה, ובדיקה נוספת לאחר מפגש שכזה. בהמשך תיערך גם שיחה עם עובדת סוציאלית. "חשוב להימנע מתשאול ישיר (דיבוב) ולאפשר בחירה ושליטה לגבי השיחה והשיתוף", קובע הנוהל.

עוד נכתב בנוהל כי "יש להקפיד על תיעוד של כל ממצא גופני היכול להעיד על פשעי מלחמה", וכי "ככלל יש להעדיף שחרור על פני אשפוז החטופים".

ברצועת עזה מוחזקים בשלב זה יותר מ-200 בני אדם שנחטפו משטח ישראל לרצועת עזה, בהם גם ישראלים בעלי אזרחות כפולה וזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully