וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות תלונות הציבור במבקר המדינה פתחה קו חם שמסייע למפונים מהמלחמה

25.10.2023 / 17:40

הקו מסייע לכל מי שנתקל בקושי בירוקרטי מול גופים ציבוריים, מקופות חולים ועד לעירייה, בגלל המלחמה. עו"ד רונית זנדברג, המשנה למנהלת נציבות תלונות הציבור במבקר המדינה, שוחחה עם וואלה! וביקשה להביא לידיעת הציבור את קיומו של הקו

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

המלחמה שפרצה אחרי השבת הנוראית ב-7 באוקטובר, הביאה עמה גם לא מעט קשיים בירוקרטים למי שפונה מביתו או לכל מי שניזוק עקב המלחמה. בנציבות תלונות הציבור במבקר המדינה פתחו קו חם שיהווה כתובת אחת למי שצריכים עזרה עכשיו ולא מצליחים לקבל אותה בגלל בירוקרטיה.

כדי להבין מה המוקד עושה, שוחחנו עם עו"ד רונית זנדברג, משנה למנהלת נציבות תלונות הציבור במבקר המדינה.

"נציבות תלונות הציבור במבקר המדינה עוסקת כל העת גם בימי שגרה בבירור תלונות שמגיעות מהציבור על כל הגופים הציבוריים במדינת ישראל, ממשרדי הממשלה ועד רשויות מקומיות ועוד", אומרת זנדברג. "בגלל מצב החירום והקושי הרחב של אנשים לממש את זכויותיהם, החליט מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, לאייש קו חם כדי לסייע לכל פונה מול הגופים הציבוריים. צוותים של עובדי נציבות תלונות הציבור יוצאים למרכזים בכל הארץ שבהם שוהים המפונים על מנת להעניק סיוע לתושבים הנתקלים בקשיים מול גופים ציבוריים. עד כה נפגשו עובדי הנציבות עם תושבים שפונו למלונות באזור ירושלים, ים המלח ואילת ונחשפו לקשיים הרבים שעמם הם מתמודדים. במקרים המתאימים נעשתה פנייה לגוף הציבורי במטרה לסייע לאותו תושב ולעיתים בעקבות התערבות הנציבות ניתן סיוע מיידי לפונה".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור בשדרות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

וכמה תלונות קיבלתם עד כה לקו החם?

"נכון לעכשיו, מעל 600".

כמה מוקדנים יש בקו?

"יש בערך חמישה, והקו פועל בימים א'-ה' מ-7:00 בבוקר ועד 23:00 ובימי שישי מ-7:00 עד 13:00, אבל יש לנו גם מוקד פניות לווטסאפ".

יש דוגמה למקרה בו המוקד סייע?

"אני יכולה לספר לך על פניה של מישהי מאזור נתיבות שהיא אם לבן חולה אפילפסיה. היא התקשרה אלינו בפנייה דחופה שהתרופות של הילד עומדות להיגמר. היא סיפרה שהיא ניסתה להשיג מישהו בקופת החולים ולא הצליחה. אנחנו ישר יצרנו קשר עם קופות החולים. העובדת שלנו שקלטה את הפנייה, פנתה לקופת חולים ואחרי פחות מיום התרופות הגיעו לביתה.

"תלונה נוספת הייתה על כך שהמקלט השכונתי של תושב בעפולה. לא הייתה גישה מסודרת למקלט ובדרך אליו הייתה בעיה בתאורה והמדרגות היו שבורות. ככה שהם פחדו לרוץ בזמן אזעקה למקלט ולהיפצע בדרך. פנינו לעירייה שתוך פחות מיממה בדקה את המקלט ופעלה מהר מאוד לתיקון. מה שחשוב להדגיש הוא שבעקבות פנייה שלנו אנחנו יכולים לעזור וגם העניין יתוקן בצורה רוחבית".

איך פונים אליכם?

מספר הקו החם: 02-666-5199

מספר ווטסאפ: 050-399-5422

הסיוע ניתן בכל השפות?

"הסיוע שלנו ניתן בשפות שונות: ערבית, רוסית, אמהרית, אנגלית. לסיום, חשוב לי להדגיש שזה קו חם שנוגע אך ורק בפניות שנוגעות למצב החירום. אם מדובר בתלונות שנוגעות לדברים אחרים, ניתן לעשות זאת באמצעות טופס מקוון שנמצא באתר מבקר המדינה או באימייל באתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully