וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ קטאר: התקדמות בשיחות לשחרור החטופים; גורם ישראלי: "איתות לחמאס לפני הכניסה"

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 13:28

ראש ממשלת קטאר אמר במסיבת עיתונאים כי "הדרך היחידה להגיע לפתרון בדרכי שלום בעזה הוא לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים", אך טען כי ישראל נוקטת ב"ענישה קולקטיבית". גורמים ישראלים העריכו כי דבריו הם איתות לארגון הטרור להתקדם לעסקה. הנגבי: "מאמצי קטאר חיוניים"

בווידאו: דובר צה"ל קורא לא להיות שאננים למרות התמעטות ירי הרקטות/צילום: דובר צה"ל

גורמים ישראלים אמרו היום (רביעי) כי ישנם מגעים עם קטאר לשחרור החטופים משבי חמאס בעזה. דברי הגורמים מגיעים לאחר שראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אל-ת'אני אמר היום כי ישנה התקדמות מסוימת בשיחות עם חמאס לשחרור החטופים וכי הוא מקווה שתהיה פריצת דרך בקרוב. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים עם מקבילו הטורקי בדוחא.

חטופים בשבי חמאס, מימין לשמאל:  יפה אדר, מיה שם, אלמוג מאיר ז'אן, אביגיל עידן. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חטופים בשבי חמאס, מימין לשמאל: יפה אדר, מיה שם, אלמוג מאיר ז'אן, אביגיל עידן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

הגורמים הישראלים העריכו כי המסר הקטארי נועד לאותת לחמאס להתחיל להתקדם כי ישראל נערכת לתמרון הקרקעי וכי לאחר שיחל, לא תהיה עסקה. מוקדם יותר היום צייץ ראש המל"ל צחי הנגבי בחשבון הטוויטר שלו: "אני שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת תפקיד בתיווך פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר חיוניים כעת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש המל״ל צחי הנגבי מקיים אירוע לרגל הצטרפות ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארה״ב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 28 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ראש המל״ל צחי הנגבי מקיים אירוע לרגל הצטרפות ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארה״ב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 28 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

ראש ממשלת קטאר הוסיף מוקדם יותר כי הדרך היחידה להגיע לפתרון בדרכי שלום בעזה הוא לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים וציין כי קטאר ממשיכה לפעול בתיאום עם טורקיה ושותפות אחרות באזור כדי למנוע הסלמה נוספה במשבר. אל-ת'אני גם גינה את ישראל בכך שהיא מנהיגה "מדיניות ענישה קולקטיבית", כדבריו ברצועת עזה.

במקביל, קטאר מזהירה כי כניסה קרקעית של ישראל לעזה תקשה על שחרור החטופים. לפי דובר משרד החוץ שלה, דוחא מתרכזת בהחזרת החטופים בבטחה הביתה. "קטאר מרכזת את מאמצי התיווך שלה בשחרור בני הערובה, שהם נפרדים מהדיונים הנרחבים יותר על עצירת ההסלמה", אמר דובר משרד החוץ של קטאר, מג'ד אל-אנסרי.

עם זאת, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, התייחס למגעים עם קטאר - ותקף. "‏ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה. קטאר אינה "שותפה חיונית לפעולות הומניטריות ולפעולות דיפלומטיות. קטאר היא האויב עצמו", כתב בנט בחשבון ה-X (טוויטר). "קטאר מממנת, מסייעת ומתחזקת את ארגון הטרור חמאס-דעאש".

עוד הוסיף בנט: "מטרת ישראל המוצהרת היא השמדת חמאס. מטרת קטאר היא הפוכה בדיוק: הצלת חמאס. איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה, למען השם? מה לנו להלין על ארדואן אם אנחנו מחמיאים למדינה שמעניקה חסות ותמיכה לחמאס? קטאר מפעילה מניפולציות כאילו הומניטריות ("קטאר לוחצת על חמאס לשחרר חטופים") ותנופף מולנו עיסקאות מוגבלות של שבויים כל כמה ימים כדי לבלבל את ישראל ולבלום את פעולתה להשמדת חמאס. ראש ממשלת ישראל הצהיר שמטרתנו להשמיד את חמאס כליל. מי שלא מבדיל בין אויב לאוהב לא יוכל להשמיד את האויב. בבילבול לא מביאים לניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully