וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: חמאס - ארגון שחרור, לא אגיע לישראל כפי שתוכנן

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 17:12

נשיא טורקיה הגן על ארגון הטרור והאשים את ישראל ב"ניצול כוונותיה הטובות" של אנקרה. הוא גינה את ההתקפות על עזה ואת התמיכה של המערב "המוסיפה שמן למדורה", אך קרא גם לעצור את ההתקפות על ישראל והציע לארגן פסגת שלום אזורית. משרד החוץ: "ניסיון להגן על ארגון טרור"

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגן היום (רביעי) על חמאס, שאותו כינה "ארגון שחרור המגן על אדמותיו" ולא ארגון טרור, והודיע כי הוא לא יבקר בישראל כפי שתוכנן בעקבות התקפותיה ברצועת עזה. בנאום בפני חברי מפלגתו בפרלמנט, תקף ארדואן את ישראל בתור מי "שניצלה את כוונותיה הטובות" של טורקיה, בעודו קורא להפסקת אש ומציע פסגת שלום אזורית.

"העולם אולי חייב לישראל, אבל אנחנו לא חייבים להם כלום. אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אלא עם המדיניות שלה כלפי הפלסטינים", המשיך ארדואן, שתיאר את מחבלי חמאס בתור "לוחמי מוג'האדין". לדבריו, ההתקפות על עזה והתמיכה בהן "שוות ערך להתנקשות ולמחלה נפשית". הוא הוסיף כי "הדמעות שנשפכות במערב עבור ישראל הן הדגמה להונאה" וכי גורמים לא אזוריים צריכים "להפסיק לשפוך דלק למדורה" באמצעות תמיכתן בישראל.

ארדואן, שבחודש שעבר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי עצרת האו"ם אחרי שנים ארוכות של נתק, החריף בימים האחרונים את הטון שלו נגד ישראל. ואולם, בשלב זה אנקרה לא הודיעה על החזרת השגריר מישראל, בעוד שלפי דיווחים בטורקיה אנשי השגרירות הישראלית באנקרה התפנו עם תחילת המלחמה.

במקביל, בשבועות האחרונים נערכו הפגנות פרו-פלסטיניות גדולות במדינה והמטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע חמורה לטורקיה, שמשמעותה היא שכל הישראלים נקראים לעזוב מידית.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום בפני חברי מפלגתו בפרלמנט, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
ארודאן נואם בפני חברי מפלגתו בפרלמנט, היום/רויטרס

במקביל לביקורת החריפה על ישראל, שאותה כבר האשים ב"רצח עם" מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, ארדואן הדגיש כי טורקיה "תמשיך להשתמש בכל האמצעים הפוליטיים, הצבאיים והדיפלומטים הנדרשים" כדי להוביל לסיום המלחמה. הוא הפציר בישראל "להישמע לקריאות לשלום" ולשתף פעולה עם שכנותיה באזור כדי להשיג ביטחון.

ארדואן, שלפי דיווחים הורה להנהגת חמאס לעזוב את טורקיה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר, קרא להפסקת אש מידית בין ישראל לחמאס ולהעולם המוסלמי להתאחד כדי להשיג "שלום בר-קיימא". בנוסף לכך, הוא דחק בפלסטינים להתאחד עבור שאיפתם להקמת מדינה עצמאית.

"ישראל חייבת לעצור את ההתקפות על עזה, וההתקפות על שטחים ישראליים חייב להיפסק גם", הוסיף ארדואן, שקרא גם להגיע במהירות להבנות על "חילופי אסירים". לדבריו, על המעצמות להפעיל לחץ על ישראל כדי שתפסיק לתקוף בעזה. לדברי ארדואן, מעבר רפיח בין מצרים לרצועת עזה חייב להישאר פתוח.

בימים האחרונים החלו להיכנס דרכו שיירות סיוע ראשונות, אף שישראל מתנגדת נחרצות לכך שהן יכללו דלק מחשש שהוא יגיע לחמאס.

משרד החוץ דחה את דברי ארדואן, והגיב להם בחריפות. "חמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדאעש שרוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים", נמסר. "‏גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דעאש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully